Na franchising nezanevřeli
Koncept zděných domů Town&Country pochází z Německa, kde ho v roce 1997 založili manželé Dawo. V současnosti působí v řadě evropských zemí a jenom v Německu si zakoupilo licenci 250 partnerů, kteří postavili více než 14.000 rodinných domů. V roce 2003 byl koncept oceněn jako nejlepší podnikatelský nápad na německém trhu.
V České republice působila společnost od roku 2006 a její licenci si zakoupili 3 franšízanti. Společnost měla nemalé plány, předpokládala totiž, že v rámci republiky poskytne 23 licencí pro výstavbu a 50 licencí pro prodej. Jenže pak přišla finanční krize, v jejímž důsledku klesla poptávka po bydlení, s tím ale v Town&Country nepočítali. A v tu chvíli vypadl „kostlivec“ ze skříně. Sice byla společnost jištěna silnou matkou, ale každý trh je jiný, a proto ne všechny kauzality fungují na všech trzích stejným způsobem.
Michael Vaško, ředitel společnosti, popisuje: „Problém shledáváme na několika stranách. Vstupovali jsme na český trh v době, kdy realitní a stavební trh zažíval rozkvět, jenže jsme nepočítali s krizí, v níž poptávka po domech a jejich výstavba klesla. Dalším faktem bylo, že strategická rozhodnutí předchozího managementu nebyla nejšťastnější. I když jsme snížili náklady na ¼, přesto nevykazujeme taková čísla, která bychom chtěli.“
Z příkladu franšízového systému Town&Country je patrné, že se systém na českém trhu od začátku neuvedl dobře. To pak ztížilo veškeré další aktivity na jeho záchranu jak předchozího vedení, tak také krizového řízení.
V tuto chvíli společnost vrátila licenci do Německa a věnuje se vypořádání svých závazků. „Stálo to moc peněz, ale na franšízing jsme rozhodně nezanevřeli. Až vše dokončíme, tak se porozhlédneme po trhu. Podnikání ve franšízingu se nejspíš v budoucnosti bránit nebudeme,“ dodává Michael Vaško.
PŘEČTI ČLÁNKY
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Stavební společnost Easy Homes působí na trhu 10 let. Aktuálně hledá partnery, kteří by zajistili realizaci zakázek v některých regionech.
„Zaškolení a předání know-how ze strany Lomaxu zabere pouze pár týdnů. Franšízant tak může začít brzy vydělávat," říká Miloslav Kopeček, obchodní ředitel B2B sítě Lomax.
Jak uspořit za teplo, otázka, která zejména letošní zimu trápila řadu lidí nejen v Česku. Byla to však i šance na úspěch franšízantů konceptu Maxeco.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář