23.02.2011

Z rodinné restaurace celosvětovou

Villa hledá pro své restaurace a fast-foody master-franšízanta. Bude zodpovědný za rozvoj v regionu CEE.

Rodinná restaurace Villa, která vznikla v roce 1964 na newyorské Broadwayi, se postupem času rozrostla do podoby mezinárodní organizace provozující pět konceptů rychlého občerstvení a tři koncepty full-service restaurací. Nejpočetněji zastoupeným konceptem je Villa Fresh Italian Kitchen, který nabízí výběr z tradičních italských jídel, těstovin, různých druhů pizzy a stromboli, čerstvých zeleninových salátů a dezertů vlastní výroby. Dnes je společnost Villa Enterprises Management stále rodinným podnikem, který se nachází ve 38 státech USA a dalších šesti zemích světa, včetně České republiky. Každá z více než 400 restaurací vychází z filozofie: vše denně čerstvé!

V rámci skupiny se v minulém roce podařilo přesunout 60 % aktivit na franšízanty, přitom výchozí stav v roce 2009 se pohyboval kolem 35 %. Pro letošek společnost chystá setrvat v tomto trendu, a proto plánuje až 75 % restaurací předat franšízantům.

Rok 2010 nebyl z těch nejjednodušších, co se byznysu týče, uvedl Michal Debrecéni, kontaktní osoba pro zájemce o licenci. Proto byla Villa nucena snížit náklady, outsourcovat některé služby, a čelit tím dopadům krize. V Mexiku otvírala 11 a v Itálii 4 nové franšízové restaurace. Na druhou stranu v České republice vzrostl počet zákazníků o 35 % a mírně se zvýšit i obrat. „Pro středo a východoevropské trhy, kam patří také Česká republika a Slovensko, hledáme master-franšízanta. Věříme, že se vhodný partner podaří brzy nalézt. Jsme připraveni jej maximálně podpořit,“ upřesňuje firemní strategii Michal Debrecéni.

Provozovny Villa se z 90 % nacházejí v obchodních centrech. „Musíme být však opatrní, protože ne všechna obchodní centra prosperují dle předpokladů. V ČR se naše vlastní provozovny nachází v Metropoli Zličín a brněnské Olympii. Stále vyhledáváme vhodné prostory pro nové restaurace, jenže ne všechny lokality jsou vhodné a současně volné,“ svěřil se Michal Debrecéni.

V listopadu loňského roku najala mateřská společnost Christophera Foxe, který má 15 let zkušeností z mezinárodního business developmentu pro T.G.I. Friday´s. Svůj potenciál bude moci uplatnit v zemích jako je Německo, Francie, Portugalsko, Španělsko, Brazílie a Saudská Arábie, ve kterých se systém chystá rozvíjet.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank