Češi šetří na kvalitním pečivu
Síť pekařství Paneria patří do skupiny United Bakeries. Za svůj obchodní model nově zvolila franšízing. Každým rokem chce otevřít 10 – 15 nových franšízových obchodů. V současné chvíli provozuje na 25 vlastních poboček především v Praze a Brně. „Je to věc kupní síly, která je v České republice pořád dost nízká. Rádi bychom otvírali naše pobočky především v krajských městech,“ vysvětluje Marko Pařík, generální ředitel a třetinový majitel pekárenské skupiny United Bakeries.
Jak se dále vyjádřil, Češi často šetří na kvalitním pečivu, což tlačí ceny dolů a to se pak odráží na kvalitě výrobků. „Dnešní rohlík váží 43 gramů, což je podle nás minimum, kam můžeme s gramáží jít, aby byla zachována přijatelná kvalita. Takový výrobek pak dodáváme distributorům za 1 Kč,“ dokládá celý mechanismus nabídky a poptávky ředitel.
Kupní síla v segmentu pečiva zatím není dostatečně silná, a proto obchodní řetězce tolik tlačí na nízké ceny. K tomu ani nepřispívá fakt, že výrazně podražily suroviny jako pšenice, máslo, olej, mák, mléko a pohonné hmoty, a k tomu se má zvýšit také dolní sazba DPH. Aby řetězec Paneria na českém trhu obstál, musel zvolit nákladově nejoptimálnější řešení – tedy franšízing.
Více informací o konceptu Paneria získáte v redakci FranchisingINFO.cz.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!