Electro World i v menších městech
Televize, notebook, netbook, mp3, mobil, CD a DVD přehrávač, domácí kino, satelit, usb klíč, tiskárna, fotoaparát, videokamera, pračka, myčka, lednička…existují tyto i mnoho dalších přístrojů, bez nichž člověk v dnešní době nedokáže existovat. Respektive dokáže, ale jde to bez nich obtížně. Na štěstí již nežijeme v dobách nedávno minulých, kdy barevný televizor stál 4 běžné platy a sehnat ho byl pěkný oříšek, ale na trhu je velké množství zboží, z něhož si lze vybrat.
První výsledky ukazují, že se franchisový model osvědčil. „Celkový zamýšlený počet franchisových poboček v České republice zatím není možné přesně říci. Velmi záleží na připravenosti a možnostech potenciálních partnerů. Určitě však uvažujeme o počtu v řádech několika desítek franchisových prodejen,“ říká Michal Berg, finanční ředitel společnosti. V průběhu 5 let plánuje firma otevřít minimálně 12 franchisových poboček zejména v menších městech, s populací 20 až 30 tisíc obyvatel. Michal Berg k tomu dodává: „Franchisové prodejny pro nás představují další možnost expanze. Tyto prodejny budou naším nástrojem v lokalitách, kde není úplně vhodné otvírat velkoformátové prodejny.“ Tam, kde má smysl expanze prostřednictvím velkoformátových prodejen, bude Electro World nadále budovat síť vlastních prodejen.
Klíčovým faktem při spolupráci formou franchisy je skutečnost, že vlastní řízení franchisové pobočky vždy zůstává v rukou franchisanta. Electro World pouze dohlíží na dodržování předem dohodnutých pravidel. Proto je naprosto nezbytné nastavení kvalitní vzájemné komunikace a spolupráce. Jak Michal Berg dále uvádí, za předpokladu dodržování stanovených pravidel se tak franchisantovi nabízí široké možnosti využití podpory, kterou značka nabízí v mnoha formách. Od sdílení know-how např. v prodejních technikách či merchandisingu, přes nastavení šíře sortimentu, zásob, cenové politiky, až po společné marketingové akce či podporu lokálních aktivit partnerů.
Electro World, která je součástí Dixons Retail plc., má bohaté zkušenosti a know-how s franchisovým konceptem ze zahraničí, zejména ze skandinávských zemí. Například v Norsku působí franchisové prodejny téměř 50 let a ¾ existujících prodejen začínaly nebo fungují dodnes na principech franchisingu.
Více informací o systému Electro World získáte v Katalogu franšíz.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízová síť Husse založila svůj úspěch na dvou faktorech – většina domácností má doma psa nebo kočku. Tím druhým je, že obstarat svou rodinnou “smečku” často nestíháme.
„Primárně míříme do měst s více jak 30 tisíci obyvatel. Nebráníme se ale ani menším městům," říká obchodní manažer Cbweed Riccardo Ghibellini.
Franšíza Cbweed otevřela loni 3 nové prodejny v Praze, další zahájila provoz v únoru. Letos chce vyrazit i do dalších regionů.
Letošní rok je pro franšízovou značku Husse ve znamení stabilizace sítě. Nezapomíná ale ani na expanzi a inovace.
Franšízová síť Cbweed má pobočky zatím jen v Praze. Potenciál však vidí i v dalších větších městech.
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Populární na fóru
Vše pro zákazníka
Kdyby Zepter neprodal exekutorům smlouvy za 2,5 mld v devadesátých letech a nehojil se pak na babičkách na zboží, které nechtěly, tak by se mu lépe budoval pozitivní...
Franšíza pro psy a kočky
Komentář
Na kolo s franchisou
Prosim zaslat informacie ohladne znacky Bikepoint.biz. dakujem