23.03.2011

Paříž udává trendy. I ve franchisingu.

450 značek, 133 nových konceptů, 75 oborů. To je Franchise Expo Paris 2011.

Právě v těchto dnech 20. – 23. března se koná největší mezinárodní veletrh franchisingu v Evropě - Franchise Expo Paris 2011. Vybrané zahraniční koncepty se chystají vstoupit na český trh.

Expo Paříž 2011 největší stánek s květinami Monceaus fluers

Informace z článku byly publikovány v databázi ČTK, v Hospodářských novinách, deníku E15 a jejich webových verzích.

Franchising jako model podnikání je součástí každé moderní ekonomiky. Podle informací společnosti Profit system franchise services s.r.o., ke konci roku 2010 působilo v České republice na 150 franchisových systémů, v nichž našlo pracovní uplatnění více než 30.000 osob. I když si podnikání pod cizí značkou na českém trhu teprve buduje své postavení, v Paříži se konal již 30. ročník největšího mezinárodního veletrhu franchisových příležitostí v Evropě - Franchise Expo Paris 2011.

Veletrhu se účastní na 450 značek, z nichž je 133 zcela nových konceptů, z 75 hospodářských odvětví. „Hitem letošního veletrhu se staly novinky v gastronomii v podobě tradiční kuchyně a light zmrzliny. Dalším oborem, který se může těšit obrovskému zájmu ze strany účastníků, jsou služby pro děti,” přináší aktuální informace přímo z místa dění Marek Halfar, ředitel společnosti PROFIT system franchise services s.r.o., která jako každým rokem zastupuje Českou republiku na veletrhu a pomáhá zahraničním konceptům se vstupem na český trh.

Největšími trendy ve franchisingu jsou služby po děti, které se ubírají dvěma směry. Buď jsou poskytovány v místě bydliště jako například oslavy narozenin, využití volného času dítěte, nebo druhou možností je rozvoj franchisových konceptů v zábavních centrech pro děti, které se budují v těsné blízkosti nákupních galeriích. Mezi takové patří značky PIRATE, Kizou Aventures, ORCHESTRA aj.

Ani český trh nezůstává stranou pozornosti. „Zájem o něj projevil například gastronomický koncept MEZZO DI PASTA, který se již uchytil u našich sousedů na Slovensku, nebo estetická centra Hyperminceur,” doplňuje Marek Halfar. Dalšími společnostmi, které se zajímají o Českou republiku, jsou například ADOLFO DOMINGEZ (oblečení) a BEBE9 (síť obchodů se vším pro děti).

Součástí veletrhu je také doprovodný program „Škola franchisingu“, v němž přednášejí přední specialisté v oboru. Informují o možnostech ve franchisingu, jak začít podnikat pod cizí značkou, co všechno to obnáší a jaký si vybrat vhodný koncept. Poskytují také informace pro stávající franchisory, kteří mají zájem o expanzi do zahraničí.

Letos mají některé země vyhrazené pavilony jen pro sebe, jako například Španělsko a Kanada, která je speciálním mimoevropským hostem. Účast se očekává minimálně v takovém počtu jako minulý rok, tedy kolem 30.000 návštěvníků, z nichž je cca. 15 % ze zahraničí. Nejvíce prostředků do vizualizace svého stánku investoval tradiční francouzský koncept v oboru květin MONCEAU FLEURS. Nejpočetněji jsou zastoupeny franchisové systémy z odvětví oděvů a obuvi, rychlého občerstvení a realit.

Více informací o veletrhu získáte na www.franchiseparis.com nebo v redakci.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank