Paříž udává trendy. I ve franchisingu.
Právě v těchto dnech 20. – 23. března se koná největší mezinárodní veletrh franchisingu v Evropě - Franchise Expo Paris 2011. Vybrané zahraniční koncepty se chystají vstoupit na český trh.
Franchising jako model podnikání je součástí každé moderní ekonomiky. Podle informací společnosti Profit system franchise services s.r.o., ke konci roku 2010 působilo v České republice na 150 franchisových systémů, v nichž našlo pracovní uplatnění více než 30.000 osob. I když si podnikání pod cizí značkou na českém trhu teprve buduje své postavení, v Paříži se konal již 30. ročník největšího mezinárodního veletrhu franchisových příležitostí v Evropě - Franchise Expo Paris 2011.
Veletrhu se účastní na 450 značek, z nichž je 133 zcela nových konceptů, z 75 hospodářských odvětví. „Hitem letošního veletrhu se staly novinky v gastronomii v podobě tradiční kuchyně a light zmrzliny. Dalším oborem, který se může těšit obrovskému zájmu ze strany účastníků, jsou služby pro děti,” přináší aktuální informace přímo z místa dění Marek Halfar, ředitel společnosti PROFIT system franchise services s.r.o., která jako každým rokem zastupuje Českou republiku na veletrhu a pomáhá zahraničním konceptům se vstupem na český trh.
Největšími trendy ve franchisingu jsou služby po děti, které se ubírají dvěma směry. Buď jsou poskytovány v místě bydliště jako například oslavy narozenin, využití volného času dítěte, nebo druhou možností je rozvoj franchisových konceptů v zábavních centrech pro děti, které se budují v těsné blízkosti nákupních galeriích. Mezi takové patří značky PIRATE, Kizou Aventures, ORCHESTRA aj.
Ani český trh nezůstává stranou pozornosti. „Zájem o něj projevil například gastronomický koncept MEZZO DI PASTA, který se již uchytil u našich sousedů na Slovensku, nebo estetická centra Hyperminceur,” doplňuje Marek Halfar. Dalšími společnostmi, které se zajímají o Českou republiku, jsou například ADOLFO DOMINGEZ (oblečení) a BEBE9 (síť obchodů se vším pro děti).
Součástí veletrhu je také doprovodný program „Škola franchisingu“, v němž přednášejí přední specialisté v oboru. Informují o možnostech ve franchisingu, jak začít podnikat pod cizí značkou, co všechno to obnáší a jaký si vybrat vhodný koncept. Poskytují také informace pro stávající franchisory, kteří mají zájem o expanzi do zahraničí.
Letos mají některé země vyhrazené pavilony jen pro sebe, jako například Španělsko a Kanada, která je speciálním mimoevropským hostem. Účast se očekává minimálně v takovém počtu jako minulý rok, tedy kolem 30.000 návštěvníků, z nichž je cca. 15 % ze zahraničí. Nejvíce prostředků do vizualizace svého stánku investoval tradiční francouzský koncept v oboru květin MONCEAU FLEURS. Nejpočetněji jsou zastoupeny franchisové systémy z odvětví oděvů a obuvi, rychlého občerstvení a realit.
Více informací o veletrhu získáte na www.franchiseparis.com nebo v redakci.
PŘEČTI ČLÁNKY
Originální vzdělávací franšízový program pracuje s oblíbenou dětskou stavebnicí. Čím by mohly jejich kurzy zaujmout u nás?
Zajistěte si obchodní úspěch na Franchise Expo v Budapešti 4. dubna 2024. Objevte dynamické příležitosti a navazujte kontakty s inovátory v oboru.
Ve dnech 16. až 18. března 2024 se koná Franchise Expo Paris 2024, největší evropská událost v oblasti franšízingu. Co se chystá?
V Bruselu se udílely ceny Evropské federace franšíz. Ze značek, které míří na náš trh, získali ocenění Mail Boxes Etc.
Popularita kebabu je v posledních letech ve střední Evropě velká. Grilovaná kuřata zde zase mají tradici. Právě na to sází franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI