Franchising je naše obchodní strategie

pondělí
18.04.2011
Vysvětluje v Rozhovoru týdne Bohumil Bílek, obchodní ředitel české oděvní značky BUSHMAN.
 

Jak vznikla myšlenka založit BUSHMAN?
U majitelů firmy, kteří procestovali celý svět. V 90. letech se na českém trhu prakticky nevyskytovalo oblečení vhodné jak na outdoor aktivity, tak také na běžné nošení.

Jaké máte zkušenosti s franchisingem?
V současné době čítá naše obchodní síť 34 prodejen, z nichž je 25 v ČR a 9 v SR. V rukách franchisantů je 16 obchodů v ČR a 4 v SR. Franchising je naše obchodní strategie, které věříme a máme s ní výborné zkušenosti. Snažíme se zprovozněné pobočky přenechávat partnerům, je to pro obě strany nejpřínosnější. Do budoucna uvažujeme, že bychom si nechali kromě outletů, další 1 až 2 referenční obchody a ostatní by mohli provozovat sami franchisanti. Také plánujeme expandovat k našim nejbližším sousedům. Vždy máme nějaké zajímavé projekty na prodej, jako teď například nový obchod v Ústí nad Labem.

Jaká je situace na trhu s bavlnou?
Za poslední rok se seběhlo několik okolností, které vyhnaly ceny bavlny na burzách na maxima. V loňském roce byla úroda bavlny v Bangladéši znehodnocena záplavami. Současně s tím však dochází obecně k nárůstu výrobních nákladů v Číně, což má vliv na růst cen umělých materiálů. My jsme schopni tuto situaci ustát, protože pracujeme pouze s kvalitními materiály a složitými technologiemi, k nimž potřebujeme technologické vybavení na určité úrovni. Nicméně ani myšlenka přesunout část výroby do ČR nám není cizí.