National Business Brokers vznikl primárně jako franchisový koncept

pondělí
02.05.2011
uvádí Richard Skyva, master franchisant pro Českou republiku mezinárodní společnosti National Business Brokers (NBB), která pomáhá firmám a privátním podnikatelům při prodeji nebo koupi obchodních společností.
 

V čem se liší Váš koncept od konkurence?
Jedinečnost konceptu spočívá ve vytvoření sítě kanceláří, které navzájem spolupracují a využívají společné know-how při zprostředkování koupě a prodeje firem. Naše pobočky sdílejí i společné informace ve formě databáze, které pak uplatňují při své činnosti. Ke zvýšení efektivity spolupráce slouží i výroční setkání partnerů z celého světa, které se letos konalo v polovině dubna v Salzburgu. Tyto aktivity napomáhají při sdílení zkušeností a znalostí. Konkurenční firmy ve většině případů podnikají samostatně a nemají proto tento ojedinělý přístup k informacím.

Proč franchising?
Náš systém vznikl primárně jako franchisový koncept. Z historického hlediska byly převzaty zkušenosti z původního partnerství mezi dvěma skandinávskými společnostmi působícími v oboru prodeje a koupě firem a společností ONEBIZ, což je portugalská firma specializující se na vytváření franchisových konceptů v oblasti služeb.

Jak vypadá situace se zájemci o licenci?
Situace s dalšími franchisanty v České republice je prozatím ve stádiu jednání. Máme přesně definovaný profil partnera, kdy je nutné, aby kandidát splňoval požadavky na zkušenosti, znalosti a osobnostní vlastnosti. V případě, že by zájemce získal licenci, ale nevyhovoval by danému profilu, mohl by následně narušit důvěru ve značku a tím ohrozit fungování ostatních partnerů.