Benzina chce 15 nových stanic, rozjíždí franchising
Cílem nové strategie Benziny je zvýšit odbyt vlastních pohonných hmot a obrat z maloobchodního prodeje. Benzina chce tímto krokem dosáhnout do konce příštího roku růstu tržního podílu z nynějších 14 na 20 procent.
Inspirace u PKN Orlen?
Podle některých odborníků může sázka Benziny na franchising souviset se změnou jejího majitele. Benzinu totiž společně s Unipetrolem získal polský PKN Orlen, který úspěšně buduje franchisový systém v Polsku. Na začátku loňského prosince navíc oznámil, že bude investovat do obnovy a výstavby nových stanic v Litvě a Lotyšsku, které budou fungovat na principu franchisingu, 200 milionů eur (asi 5 miliard Kč.
Franchising – nejen Benzina
Benzina se tak vydala na cestu, kterou například v sousedním Německu uplatňuje Aral. „V Česku jde víceméně o novinku, i když částečně na podobném systému funguje Shell nebo OMV,“ říká Martin Jonáš z firmy Profit systém, která se zabývá poradenstvím ve franchisingu. "Podle dosavadních výsledků mohu ale konstatovat, že koncept naplňuje naše očekávání do něj vložená," uvedl v tisku mluvčí Shellu Petr Šindler. Také rakouská OMV s více než 200 stanicemi má některé z nich založené na smluvní bázi. "Ale není to ani deset procent. Franšíza není trend, kterým bychom chtěli jít," uvedl marketingový ředitel OMV v Česku Viktor Kučera.
Projekt za miliony může být úspěšný
Investice do vybavení jedné stanice fungující na principu franchisy by se měla pohybovat od 1,5 do čtyř milionů korun. Celkové náklady na tento projekt však Benzina neuvedla. „I když tato investice nebude pro Benzinu malá, vyjde ji franchisový systém jednoznačně levněji než případné budování nových stanic, které je finančně i časově neporovnatelně náročnější,“ doplňuje Martin Jonáš ze společnosti Profit system. O licence Benziny by mohl být zájem. Česko má totiž na evropské poměry velmi vysoký podíl malých čerpacích stanic. Těm se v rostoucí konkurenci tenčí příjmy a zisky.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízová síť Husse založila svůj úspěch na dvou faktorech – většina domácností má doma psa nebo kočku. Tím druhým je, že obstarat svou rodinnou “smečku” často nestíháme.
„Primárně míříme do měst s více jak 30 tisíci obyvatel. Nebráníme se ale ani menším městům," říká obchodní manažer Cbweed Riccardo Ghibellini.
Franšíza Cbweed otevřela loni 3 nové prodejny v Praze, další zahájila provoz v únoru. Letos chce vyrazit i do dalších regionů.
Letošní rok je pro franšízovou značku Husse ve znamení stabilizace sítě. Nezapomíná ale ani na expanzi a inovace.
Franšízová síť Cbweed má pobočky zatím jen v Praze. Potenciál však vidí i v dalších větších městech.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Vše pro zákazníka
Kdyby Zepter neprodal exekutorům smlouvy za 2,5 mld v devadesátých letech a nehojil se pak na babičkách na zboží, které nechtěly, tak by se mu lépe budoval pozitivní...
Franšíza pro psy a kočky
Komentář
Na kolo s franchisou
Prosim zaslat informacie ohladne znacky Bikepoint.biz. dakujem