Z franchisingu profitují franchisanti i franchisoři
Jaké má zkušenosti s franchisingem Váš koncept?
S franchisovým modelem v České republice jsme začali poměrně nedávno. Zatím máme zprovozněnou jednu franchisovou pobočku ve Žďáře nad Sázavou. Nicméně, franchisu vnímáme jako velkou příležitost pro expanzi nejen na trhu v České republice, ale i v zahraničí. Zkušenosti našich sesterských organizací v zahraničí ukazují, že tento model může fungovat velmi dobře a zajímavě pro obě strany, jak pro franchisora, tak pro franchisanta.
V kterých zemích již fungujete jako franchisa?
Franchisové prodejny naší skupiny Dixons Retail plc., jejíž jsme součástí, působí například v Řecku či Itálii. Samostatnou kapitolou pak je prakticky celá Skandinávie. V Norsku fungují franchisy již od roku 1962 a více než 75 % všech prodejen naší sesterské organizace začínalo jako její franchisové prodejny. Téměř 50letá zkušenost je pro nás velkou příležitostí a zároveň i jistotou v oblasti „franchisového“ know-how.
Jaká máte od franchisingu na českém trhu očekávání?
Electro World začal působit v České republice v roce 2002 a poměrně rychle expandoval do velkých měst a velkých nákupních center. V současnosti však zajímavých lokalit výrazně nepřibývá, kapacity trhu jsou omezené. Jako alternativa pro expanzi do menších lokalit se nabízí právě franchisa. Existuje řada velmi dobrých, silných a schopných lokálních prodejců, kteří vidí ve spolupráci s námi možnost svého dalšího rozvoje. Mají zájem o partnera, který jim jejich růst umožní a zároveň jim ponechá kontrolu nad jejich vlastním byznysem. Franchisa se v tomto případě jeví jako ideální forma spolupráce, jak pro nás, tak i pro partnery.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízová síť Husse založila svůj úspěch na dvou faktorech – většina domácností má doma psa nebo kočku. Tím druhým je, že obstarat svou rodinnou “smečku” často nestíháme.
„Primárně míříme do měst s více jak 30 tisíci obyvatel. Nebráníme se ale ani menším městům," říká obchodní manažer Cbweed Riccardo Ghibellini.
Franšíza Cbweed otevřela loni 3 nové prodejny v Praze, další zahájila provoz v únoru. Letos chce vyrazit i do dalších regionů.
Letošní rok je pro franšízovou značku Husse ve znamení stabilizace sítě. Nezapomíná ale ani na expanzi a inovace.
Franšízová síť Cbweed má pobočky zatím jen v Praze. Potenciál však vidí i v dalších větších městech.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Vše pro zákazníka
Kdyby Zepter neprodal exekutorům smlouvy za 2,5 mld v devadesátých letech a nehojil se pak na babičkách na zboží, které nechtěly, tak by se mu lépe budoval pozitivní...
Franšíza pro psy a kočky
Komentář
Na kolo s franchisou
Prosim zaslat informacie ohladne znacky Bikepoint.biz. dakujem