pondělí
25.07.2011
uvádí Jan Gonda, master franchisant pro ČR a SR, který rozvíjí síť dietetických center v obou zemích.
 

Jak jste se dostal k NATURHOUSE?
Měl jsem bohaté obchodní zkušenosti s přírodní medicínou, kterou jsem rozjížděl na českém trhu i zahraničním trhu prakticky od nuly. Po 10 letech činnosti jsem cítil, že potřebuji změnu. Současně jsem měl cíl, který spočíval ve vybudování vlastní firmy. Aktivně jsem sledoval vývoj trhů a podnikatelských příležitostí na nich, až jsem se dostal k NATURHOUSE. Tento koncept přesně zapadal do mých představ, jak po oborové, tak také obchodní stránce.

Jaké byly začátky?
Původně jsem přemýšlel o otevření dvou až tří obchodů, ale po dvou návštěvách v sídle NATURHOUSE ve Španělsku a po poradě s viceprezidentkou konceptu Vanessou Revueltou jsem přistoupil na to, že se stanu master franchisantem pro Českou a Slovenskou republiku. To znamená, že jsem se zavázal k tomu, že budu rozvíjet pobočkovou síť franchisantů v těchto dvou zemích. Po třech měsících příprav jsme v lednu 2009 podepsali smlouvu a v říjnu téhož roku otevřeli historicky 1. pobočku na území ČR a SR v Českých Budějovicích. Nyní máme na 30 center a do konce roku otevřeme 50. pobočku. Celkem najde uplatnění na obou trzích okolo 150 poboček.

Co bylo pro Vás nejtěžší?
Na prvním místě byla, je a vždy bude personální otázka. Poradenství v dietologii stojí na osobním individuálním přístupu ke klientovi, který zajišťuje vyškolená dietoložka, která může současně plnit také roli franchisanta, nebo-li samostatného podnikatele. Ani akvizice nových franchisantů není zrovna nejjednodušším úkonem. Když jsme začínali s franchisovými pobočkami, práce na jejich zprovoznění trvala i půl roku. Nyní je to otázka jen několika málo týdnů.