Koncept učí děti podnikání a prohlubuje v nich vlastnosti nezbytné pro byznys jako je pracovitost, cílevědomost a strategické myšlení.
Středa
03.08.2011
V USA se stává stále větším trendem kupovat svým potomkům franchisové licence. Jak na to zareagují čeští rodiče?
 

USA zažívá nový trend: rodiče začínají kupovat svým dětem franchisové licence. V nepříznivých podmínkách, které panují na americkém trhu práce, tak motivovaní rodiče hledají jiná řešení. Někteří přistupují k rodinnému podniku jako franchise. Odborníci předpovídají, že tento trend se především prosadí během dalšího desetiletí.

Společnost FranChild, která byla založena před rokem na Floridě, nabízí „mini“ licence pro děti ve věku od 5 do 15 let. Děti si tak mohou vybrat, s jakými produkty budou podnikat. Na výběr mají například svíčky z včelího vosku, šperky nebo oblečení. První poplatek za podnikání, s nímž začne dítě rozvíjet své byznys aktivity, činí 25 USD. Mladý franchisant pak obdrží osvědčení, které ho opravňuje k zahájení podnikání, včetně vizitek, pokynů k prodeji a propagaci svých výrobků na trhu. Za další 2 dolary za měsíc může získat také vlastní webové stránky se svým podnikatelským záměrem.

Zakladatelé konceptu tvrdí, že mini-licence nevyžaduje významné investice do času a že dokonce i velmi zaneprázdnění rodiče mohou dopřát svým dětem takovou zkušenost.