24.08.2011

Na lokalitě záleží

Franchisový koncept japonských restaurací PLANET SUSHI hledá vhodná místa pro expanzi.

PLANET SUSHI je mezinárodní síť japonských restaurací. Provozuje ji síť Rosinter Restaurants Holding, která je součástí nadnárodní korporace RostikGroup. Společnost vznikla v roce 1981 a nyní působí po celém Rusku, střední Evropě a Pobaltí. Mezi její nejznámější značky a franchisové koncepty patří PLANET SUSHI, IL Patio, American Bar&Grill, T.G.I. Friday’s a jiné.

panet_sushi_provozovna

Sushi a sashimi je servírováno na tradičním japonském nádobí, interiér je postaven v duchu stylové japonské restaurace a dokresluje tak atmosféru japonské pohostinnosti.

Koncept PLANET SUSHI vznikl v roce 1991 a o čtyři roky později byla zprovozněna první restaurace v Praze. V současné době působí na 85 vlastních a 55 franchisových restaurací v Evropě. V České republice se nachází jedna restaurace na pražském Andělu, která se dělí o technické zázemí s T.G.I. Friday’s. Petr Vlastník, provozní ředitel, vysvětluje: „Poprvé jsme v rámci skupiny vyzkoušeli COMBO – neboli spojení více restaurací s jedním technickým zázemím. Tento koncept se nám velmi osvědčil. Za alfu a omegu však považujeme vhodné umístění restaurací, které se nachází v blízkosti obytných i kancelářských prostor.“ Zkušenosti tak ukazují, že jsou tržby v době oběda vyšší, než navečer. Petr Vlastník si to vysvětluje tím, že se v době oběda odehrávají obchodní schůzky, proto je tak důležité umístit restauraci poblíž nejen obytných ale také kancelářských prostor.

Restaurace s 40 až 50 místy k sezení vyžaduje prostor o minimálně 150 m2. K tomu je výhodou, když je k dispozici jedno větší okno se vstupem do ulice. Jak však říká pan Vlastník, takové prostory jsou často obsazené, a když už jsou volné, tak výše nájmu je neúnosná.

V momentě, kdy je vhodný prostor k dispozici, vyhotoví franchisor s franchisantem nájemní smlouvu. V ní se uvedou podmínky jako je doba a výše nájmu a možnosti výpovědi smlouvy. Situace se oproti letům před „finanční krizí“ změnila, dnes jsou podmínky pro nájemce i pronajímatele spravedlivější. Například nájemce může od smlouvy odstoupit, což dříve bylo sankcionováno velkými poplatky. Poté záleží, v jakém stavu je prostor. Český architekt sestaví prostor dle korporátních požadavků a franchisant se na jeho tvorbě může podílet. Nakonec vše schválí centrála. „PLANET SUSHI je přátelský koncept vůči franchisantům, nenáročný na provoz a na technologie. Není ani tak těžké založit restauci, jako pak udržet stabilní kvalitu jídla a servisu v následujících letech,“ upozorňuje Petr Vlastník.

Pro více informace nahlédněte do Katalogu franchis.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank