Na lokalitě záleží

Sushi a sashimi je servírováno na tradičním japonském nádobí, interiér je postaven v duchu stylové japonské restaurace a dokresluje tak atmosféru japonské pohostinnosti.
Středa
24.08.2011
Franchisový koncept japonských restaurací PLANET SUSHI hledá vhodná místa pro expanzi.
 

PLANET SUSHI je mezinárodní síť japonských restaurací. Provozuje ji síť Rosinter Restaurants Holding, která je součástí nadnárodní korporace RostikGroup. Společnost vznikla v roce 1981 a nyní působí po celém Rusku, střední Evropě a Pobaltí. Mezi její nejznámější značky a franchisové koncepty patří PLANET SUSHI, IL Patio, American Bar&Grill, T.G.I. Friday’s a jiné.

Koncept PLANET SUSHI vznikl v roce 1991 a o čtyři roky později byla zprovozněna první restaurace v Praze. V současné době působí na 85 vlastních a 55 franchisových restaurací v Evropě. V České republice se nachází jedna restaurace na pražském Andělu, která se dělí o technické zázemí s T.G.I. Friday’s. Petr Vlastník, provozní ředitel, vysvětluje: „Poprvé jsme v rámci skupiny vyzkoušeli COMBO – neboli spojení více restaurací s jedním technickým zázemím. Tento koncept se nám velmi osvědčil. Za alfu a omegu však považujeme vhodné umístění restaurací, které se nachází v blízkosti obytných i kancelářských prostor.“ Zkušenosti tak ukazují, že jsou tržby v době oběda vyšší, než navečer. Petr Vlastník si to vysvětluje tím, že se v době oběda odehrávají obchodní schůzky, proto je tak důležité umístit restauraci poblíž nejen obytných ale také kancelářských prostor.

Restaurace s 40 až 50 místy k sezení vyžaduje prostor o minimálně 150 m2. K tomu je výhodou, když je k dispozici jedno větší okno se vstupem do ulice. Jak však říká pan Vlastník, takové prostory jsou často obsazené, a když už jsou volné, tak výše nájmu je neúnosná.

V momentě, kdy je vhodný prostor k dispozici, vyhotoví franchisor s franchisantem nájemní smlouvu. V ní se uvedou podmínky jako je doba a výše nájmu a možnosti výpovědi smlouvy. Situace se oproti letům před „finanční krizí“ změnila, dnes jsou podmínky pro nájemce i pronajímatele spravedlivější. Například nájemce může od smlouvy odstoupit, což dříve bylo sankcionováno velkými poplatky. Poté záleží, v jakém stavu je prostor. Český architekt sestaví prostor dle korporátních požadavků a franchisant se na jeho tvorbě může podílet. Nakonec vše schválí centrála. „PLANET SUSHI je přátelský koncept vůči franchisantům, nenáročný na provoz a na technologie. Není ani tak těžké založit restauci, jako pak udržet stabilní kvalitu jídla a servisu v následujících letech,“ upozorňuje Petr Vlastník.

Pro více informace nahlédněte do Katalogu franchis.


Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015