Když se v práci nestíhá

Podle univerzálního Paretova pravidla způsobuje 20 % žroutů času až 80 % časové ztráty našeho pracovního fondu. U někoho je lapačem času nekontrolované surfování na internetu, u jiného nepřiměřené dlouhá délka komunikace s nedůležitými zákazníky, u dalšího zaměstnance třeba povídání si s kolegy.
Středa
08.08.2012
Někdy lidé kvůli nedostatku času nesplní včas zadané úkoly - například kvůli chaotickému ukládání souborů do počítače.
 

Existuje mnoho takzvaných žroutů času při práci s počítačem. Jedním z nich je třeba chaotické ukládání souborů do počítače bez umístění do vhodně pojmenované složky a navíc pod nic neříkajícími názvy. Většina systémů automaticky ukládá všechny položky do složky Stažené soubory. Všechna data jsou tak sice na jednom místě, ale dříve nebo později se v nich člověk přestane orientovat a hledáním toho pravého souboru se bude zbytečně zdržovat.

Největším časožroutem je špatně naplánovaná práce. Člověk by si měl přesně definovat úkoly, poté určit prioritu každého z nich a následně si stanovit časový harmonogram. "Jestliže máte před sebou například trojici prioritních úkolů, které jsou stejně důležité a neodkladné, přiraďte každému z nich různou známku jako ve škole – od jedné do pěti. To vám pomůže situaci zpřehlednit a správně se rozhodnout, čím začnete. Nehrozí vám, že budete chaoticky přebíhat od jednoho úkolu k druhému a ani jeden nedokončíte včas,“ říká Jan Dvořák, ředitel Počítačové školy Gopas.

K dalším překážkám patří nekoncepční styl práce s poštou. Tu stačí kontrolovat každých 15 minut v případě, že člověk potřebuje být v soustavném kontaktu s klienty či obchodními partnery. Při běžném režimu stačí kontrola emailů v hodinovém intervalu. Poštu, kterou lze vyřídit do dvou minut, je nejlepší vyřešit okamžitě, zbytek si rozplánovat. Velkým problémem je i nepořádek na stole i pracovní ploše PC nebo podceňování zálohy důležitých dat.

Ožehavým tématem a velkým nepřítelem efektivní práce je surfování na internetu v pracovní době. Jestliže stráví zaměstnanec v pracovní době jen půl hodiny denně na Facebooku, za měsíc promarní 10 pracovních hodin. A to je více než jeden standardní pracovní den, který může uvést jeho práci do časového skluzu. Na druhou stranu, pokud člověk klíčové úkoly splnil a cítí se unavený, může mu Facebook posloužit jako skvělý způsob relaxace.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017