Postaví se nejvíc obchodních ploch v historii

Letos v Česku vznikna přes čtvrt milionu metrů krychlových ploch v nákupních centrech
Pondělí
06.10.2008
V Česku letos developeři plánují otevřít centra s více než čtvrt milionem metrů čtverečních plochy. Do konce roku to bude většina, 200 tisíc metrů čtverečních.
 

Navzdory finanční krizi, která se z USA šíří do Evropy a zhoršuje podmínky pro financování developerských projektů, plánují v letošním roce developeři v Česku otevřít nejvíc prodejních ploch v historii. Podle studie poradenské společnosti CB Richard Ellis, kterou citovaly Hospodářské noviny, by to mělo být 260 tisíc metrů čtverečních pro obchodníky. Většina nových ploch sice vznikne v Praze, ale developeři již hledají nová místa také v menších městech. Nová centra se tak budou otvírat například v Jihlavě (ParkCity), Kladně či Kolíně.

Mimo Prahu menší centra

Rozdíl mezi pražskými a těmi ostatními centry je především v rozloze. Zatímco v Praze se plocha nákupních centrer pohybuje kolem 40 tisíc metrů čtverečních, mimo Prahu to je mezi 10 a 25 tisíci metry čtverečních. Navíc v Praze se developeři snaží stále více stavět svá centra blíže ke středu města či u stanic metra. Dříve se přitom zaměřovali především na okraj Prahy. Táhnout budou také železniční uzly, hovoří se například o využití Masarykova nádraží v centru Prahy.

Centra se začnou profilovat

Trendem v budoucnu bude také větší specializace center. Zatímco dosud se snaží majitelé o co nejširší nabídku zboží. Tak, jak se nasicuje nabídka obchodních ploch, budou se centra stále více specializovat na určitou oblast nabízeného zboží a služeb. Budovat se budou také outletové nákupní zóny.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017