06.10.2008

Postaví se nejvíc obchodních ploch v historii

V Česku letos developeři plánují otevřít centra s více než čtvrt milionem metrů čtverečních plochy. Do konce roku to bude většina, 200 tisíc metrů čtverečních.

Navzdory finanční krizi, která se z USA šíří do Evropy a zhoršuje podmínky pro financování developerských projektů, plánují v letošním roce developeři v Česku otevřít nejvíc prodejních ploch v historii. Podle studie poradenské společnosti CB Richard Ellis, kterou citovaly Hospodářské noviny, by to mělo být 260 tisíc metrů čtverečních pro obchodníky. Většina nových ploch sice vznikne v Praze, ale developeři již hledají nová místa také v menších městech. Nová centra se tak budou otvírat například v Jihlavě (ParkCity), Kladně či Kolíně.

Letos v Česku vznikna přes čtvrt milionu metrů krychlových ploch v nákupních centrech

Mimo Prahu menší centra

Rozdíl mezi pražskými a těmi ostatními centry je především v rozloze. Zatímco v Praze se plocha nákupních centrer pohybuje kolem 40 tisíc metrů čtverečních, mimo Prahu to je mezi 10 a 25 tisíci metry čtverečních. Navíc v Praze se developeři snaží stále více stavět svá centra blíže ke středu města či u stanic metra. Dříve se přitom zaměřovali především na okraj Prahy. Táhnout budou také železniční uzly, hovoří se například o využití Masarykova nádraží v centru Prahy.

Centra se začnou profilovat

Trendem v budoucnu bude také větší specializace center. Zatímco dosud se snaží majitelé o co nejširší nabídku zboží. Tak, jak se nasicuje nabídka obchodních ploch, budou se centra stále více specializovat na určitou oblast nabízeného zboží a služeb. Budovat se budou také outletové nákupní zóny.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank