Ondřej Bartoš: Den D je třeba využít

Ondřej Bartoš je soukromým investorem a spoluzakladatelem české investiční společnosti Credo Ventures. Svou první úspěšnou společnost založil při studiu Vysoké školy ekonomické v Praze. Od roku 2009 je partnerem ve společnosti Credo Ventures, která se zaměřuje na investice do začínajících firem ve střední a východní Evropě.
Úterý
03.07.2012
Největší chybou, k níž inklinují začínající podnikatelé, je neznalost prostředí, ve kterém chtějí působit. Dopouští se jí velmi často a opakovaně, říká Ondřej Bartoš, soukromý investor a partner české investiční společnosti Credo Ventures.
 

Česká veřejnost vás zná především jako jednoho z investorů v pořadu České televize Den D. Co vás přimělo k tomu, abyste se do pořadu, jako je tento, zapojil?

Již dlouho před tím, než za mnou přišla Česká televize s nabídkou účasti v tomto pořadu, jsem byl jeho fanouškem, respektive jeho britské verze. Považoval jsem ho za zcela brilantní formát, který je jednak zábavný, tedy alespoň pro lidi zabývající se stejnými věcmi jako já je velmi zábavný, a také jsem v něm vždy viděl edukativní prvek ve smyslu toho, co ve své práci neustále vysvětluji dokola. Byl jsem tedy fanouškem a v momentě, kdy mne ČT oslovila, netrvalo příliš dlouho a prakticky hned jsem jim řekl, že do toho jdu. Potom jsem o svém rozhodnutí trochu více přemýšlel a dokonce i mírně pochyboval. Nakonec však pozitiva převážila. A musím říci, že nelituji.

S jakou největší chybou ze strany podnikatelů, kutilů, vynálezců jste se během natáčení potýkal?

Dá se to shrnout jedním slovem, a to „nepřipravenost“. Neznalost oblasti, ve které chtějí fungovat. Chápu to jako elementární chybu, která vede k tomu, že podnikatel chce například prodávat cihly, ale vůbec si nezjistí, jak moc se staví, nebo kolik dalších dodavatelů cihel na trhu působí. Zároveň je ona nepřipravenost věcí, která mne dokáže rozčílit.

Jaké byly vaše podnikatelské začátky?

Byly vlastně také leckdy nepřipravené a živelné. Moje začátky se datují do druhé poloviny 90. let, kdy jsem začal podnikat při studiu na vysoké škole, a to v podstatě ze „špatného“ důvodu. Na vysoké škole jsem se trochu nudil, studium mne totiž nijak zvlášť nezatěžovalo. Tehdy jsme si se dvěma spolužáky řekli, že rozjedeme firmu. Pořádně jsme nevěděli, co budeme dělat a jak to budeme dělat, o nějakém byznys plánu se nám ani nesnilo. Bylo to opravdu živelné. Možná to ale nebyly moje úplné podnikatelské začátky.

Celý rozhovor najdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 02/2012.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017