Pokud se společnost snaží vybudovat vlastní image svých obchodů, měla by dbát na veškeré detaily. Protože i ty mohou potenciálního nakupujícího ovlivnit, ať již pozitivně nebo negativně. Přilákat více zákazníků může například uklidňující hudba v pozadí, sladkosti či vhodně zvolené občerstvení, které si návštěvníci mohou nabídnout. Neméně důležitý je i nábytek, který harmonicky zapadá do prostoru. Neméně důležitá je i vůně.
Moderní společnosti či kanceláře se na budování příjemné atmosféry zaměřují. Dnes již není výjimkou, že realitní agenti používají aroma marketing jako dobrý způsob, jak zpříjemnit pohodlí svých klientů. Podobně i prodejci se snaží naplnit místnost či byt vůní koláčů a pečiva pro zvýšení pocitu domova. Je totiž známo, že jakákoli vůně a na druhou stranu i zápach téměř okamžitě u člověka vytvoří určitou emocionální reakci. Má vliv na chování i náladu.
Studie provedená odborníky z University v Drážďanech poukazuje na fakt, že díky vůni zůstane 16 procent zákazníků déle v obchodě a 15 procent z nich může příjemné aroma ovlivnit natolik, že výrobek koupí. Vůně obchodu musí v kupujícím navodit vzpomínky - pokud si totiž vůni pamatuje, zavítá do prodejny znovu.
Na českém trhu v současnosti existuje mnoho speciálních výrobků, které pomohou vytvořit to správné aroma v místnosti. Jedná se například o aromaterapeutické osvěžovače vzduchu, spreje nebo vonné svíčky. Je ale nutné dát si pozor na množství vůní vypouštěných do vzduchu. Jejich velmi vysoká intenzita totiž může vytvořit negativní asociace, které zákazníka zmatou. Nic se totiž nesmí přehánět. Navíc někteří kritici aroma marketingu poukazují na jeho neetičnost. Zákazník by podle nich měl být upozorněn, že v obchodě něco voní. Námitky mají rovněž alergici a astmatici. Vůně je může dráždit, podobně jako cigaretový kouř, a to bez ohledu na to, jestli je přírodní nebo syntetická.
PŘEČTI ČLÁNKY
Do finále soutěže postoupilo z konkurence 1975 semifinalistek. Novou kategorii Cena pro nejzajímavější franšízu vyhrál franšízový koncept Refresh Bistro.
Projekt představující největší a neúspěšnější české firmy letos po sedmé rozdával ceny. Vítězové vzešli z konkurence 1356 nominovaných.
Zaměstnáváte „dohodáře“ anebo třeba máte práci organizovanou formou směn? Přečtěte si, co nového přináší novela zákoníku práce. Připravte se na platnost nařízení včas.
Unikátní produkty a služby jsou obchodním hitem. Jsou však i případy, kdy na nich můžete prodělat. Jak se stát v tomto ohledu úspěšnými?
Projekt Ocenění Českých Podnikatelek prozradí již pošestnácté jména úspěšných podnikatelek, kterým se daří rozvíjet své firmy.
Nejčtenější
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI