Jak voní marketing

Středa
19.09.2012
Vůně je velmi silný zdroj informací. Může být tím zásadním činitelem při rozhodování zákazníků, zda zboží koupí či nikoli.
 

Pokud se společnost snaží vybudovat vlastní image svých obchodů, měla by dbát na veškeré detaily. Protože i ty mohou potenciálního nakupujícího ovlivnit, ať již pozitivně nebo negativně. Přilákat více zákazníků může například uklidňující hudba v pozadí, sladkosti či vhodně zvolené občerstvení, které si návštěvníci mohou nabídnout. Neméně důležitý je i nábytek, který harmonicky zapadá do prostoru. Neméně důležitá je i vůně.

Moderní společnosti či kanceláře se na budování příjemné atmosféry zaměřují. Dnes již není výjimkou, že realitní agenti používají aroma marketing jako dobrý způsob, jak zpříjemnit pohodlí svých klientů. Podobně i prodejci se snaží naplnit místnost či byt vůní koláčů a pečiva pro zvýšení pocitu domova. Je totiž známo, že jakákoli vůně a na druhou stranu i zápach téměř okamžitě u člověka vytvoří určitou emocionální reakci. Má vliv na chování i náladu.

Studie provedená odborníky z University v Drážďanech poukazuje na fakt, že díky vůni zůstane 16 procent zákazníků déle v obchodě a 15 procent z nich může příjemné aroma ovlivnit natolik, že výrobek koupí. Vůně obchodu musí v kupujícím navodit vzpomínky - pokud si totiž vůni pamatuje, zavítá do prodejny znovu.

Na českém trhu v současnosti existuje mnoho speciálních výrobků, které pomohou vytvořit to správné aroma v místnosti. Jedná se například o aromaterapeutické osvěžovače vzduchu, spreje nebo vonné svíčky. Je ale nutné dát si pozor na množství vůní vypouštěných do vzduchu. Jejich velmi vysoká intenzita totiž může vytvořit negativní asociace, které zákazníka zmatou. Nic se totiž nesmí přehánět. Navíc někteří kritici aroma marketingu poukazují na jeho neetičnost. Zákazník by podle nich měl být upozorněn, že v obchodě něco voní. Námitky mají rovněž alergici a astmatici. Vůně je může dráždit, podobně jako cigaretový kouř, a to bez ohledu na to, jestli je přírodní nebo syntetická.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017