Přes 50 miliard pro e-shopy

Při on-line nákupech mají lidé největší zájem o oblečení a doplňky. Tento sortiment je v nabídce více než 2000 českých e-shopů.
Středa
03.10.2012
Zatímco při nákupech v kamenných obchodech Češi šetří, na internetu utrácejí stále víc. Letošní rok tak bude opět rekordní.
 

Letos stoupnou tržby českých e-shopů meziročně o 15 procent na rekordních 51,2 miliardy korun. Loni podle odhadu nákupního rádce Heureka.cz obrat internetových obchodů činil 44,3 miliard Kč. Češi letos uskuteční více než 26 milionů objednávek při průměrné hodnotě nákupu 1962 Kč. V roce 2010 byla přitom průměrná výše objednávky přes 3000 Kč. "Zákazníci se na internetu naučili nakupovat i zboží nižší hodnoty, které dříve nakupovali prakticky pouze v kamenných obchodech. Frekvence nákupů na internetu se tak zvýšila, což dokládá i nárůst počtu realizovaných objednávek," uvedl Kamil Demuth ze serveru Heureka.cz.

Klesající průměrné výši objednávek napomáhá i trend osobních odběrů, v letošním roce ale některé internetové obchody zpoplatnily i tuto službu. Podíl osobních odběrů napříč celým trhem činí 22 procent a zatím stále roste. Z dopravců více než polovina lidí volí pro dopravu zboží Českou poštu (54 p%), druhým nejoblíbenějším dopravcem je společnost PPL (29 %) a třetím v pořadí je společnost DPD (7 %).

Češi také stále víc používají k nákupům na internetu mobily. Začátkem roku 2011 činily přístupy přes mobilní zařízení méně než jedno procento. V současné době tento podíl překročil hranici pěti procent a nadále roste. Lidé si také stále častěji on-line nákupy vyřizují v pracovní době. "Podle našich interních statistik jsou nejčastějšími zákazníky lidé ve věku 22 až 35 let, většinou pracující muži a maminky na mateřské dovolené. Nejvíce nákupů zrealizují mezi 9:00 a 11:00 dopoledne a pak mezi 19:00 a 22:00 večer," uvedl David Antič z portálu BerZbozi.cz.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017