Strategické cíle firem v závislosti na špatné ekonomické situaci se mění. Skoro polovina z nich prodává své dceřiné podniky kvůli získání finančních prostředků.
Čtvrtek
24.01.2013
Společnosti chtějí rychle finanční prostředky. Využívají k tomu prodeje dceřiných firem.
 

Firmy mění své strategické cíle. V uplynulých dvou letech za téměř polovinou prodejů podniků uskutečněných jejich mateřskými společnostmi stála potřeba rychlé finanční injekce. Tato priorita převýšila v žebříčku i snahu dosahovat větší hodnoty podniku pro akcionáře. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ernst & Young.

Dle průzkumu bývají častou motivací k prodeji právě bezprostřední finanční důvody a potenciální dlouhodobé přínosy tak ustupují do pozadí. Při rozhodování, zda podnik zůstane či nezůstane v portfoliu mateřské společnosti, jsou krátkodobé finanční ukazatele hlavním faktorem v šesti z deseti případů. Mezi strategickými faktory, které následují až na dalších místech v žebříčku priorit, pak respondenti uvádějí tvorbu hodnoty pro akcionáře nebo důraz na hlavní podnikatelskou činnost.

V současné době plánuje během dvou let 46 % firem realizovat prodeje svých dceřiných podniků. Z toho 77 % však chce prodeje co nejvíce urychlit. Více než polovina společností však není schopna své podniky dostatečně zatraktivnit a při následném prodeji neutrží tolik, kolik by si představovala. Z průzkumu vyplývá, že až 73 % firem nevytěží z transakce očekávanou částku. Poradci Ernst & Young tak zdůrazňují důležitost strukturovaných procesů.

Důležitost strukturovaných procesů dokazuje i vyšší počet firem, které na tento koncept vsadily. Z firem, které uskutečnily prodej podniku před termínem a za vyšší cenu, než s jakou počítaly, bylo 55 % těch, které vsadily na implementované strukturované procesy. Z těch, co je nepoužily, činil ukazatel 34 %.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017