24.01.2013
Honba za penězi
Společnosti chtějí rychle finanční prostředky. Využívají k tomu prodeje dceřiných firem.
Firmy mění své strategické cíle. V uplynulých dvou letech za téměř polovinou prodejů podniků uskutečněných jejich mateřskými společnostmi stála potřeba rychlé finanční injekce. Tato priorita převýšila v žebříčku i snahu dosahovat větší hodnoty podniku pro akcionáře. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ernst & Young.
Strategické cíle firem v závislosti na špatné ekonomické situaci se mění. Skoro polovina z nich prodává své dceřiné podniky kvůli získání finančních prostředků.
Dle průzkumu bývají častou motivací k prodeji právě bezprostřední finanční důvody a potenciální dlouhodobé přínosy tak ustupují do pozadí. Při rozhodování, zda podnik zůstane či nezůstane v portfoliu mateřské společnosti, jsou krátkodobé finanční ukazatele hlavním faktorem v šesti z deseti případů. Mezi strategickými faktory, které následují až na dalších místech v žebříčku priorit, pak respondenti uvádějí tvorbu hodnoty pro akcionáře nebo důraz na hlavní podnikatelskou činnost.
V současné době plánuje během dvou let 46 % firem realizovat prodeje svých dceřiných podniků. Z toho 77 % však chce prodeje co nejvíce urychlit. Více než polovina společností však není schopna své podniky dostatečně zatraktivnit a při následném prodeji neutrží tolik, kolik by si představovala. Z průzkumu vyplývá, že až 73 % firem nevytěží z transakce očekávanou částku. Poradci Ernst & Young tak zdůrazňují důležitost strukturovaných procesů.
Důležitost strukturovaných procesů dokazuje i vyšší počet firem, které na tento koncept vsadily. Z firem, které uskutečnily prodej podniku před termínem a za vyšší cenu, než s jakou počítaly, bylo 55 % těch, které vsadily na implementované strukturované procesy. Z těch, co je nepoužily, činil ukazatel 34 %.
Honba za penězi
K tomuto článku není zatím komentář. Váš bude první.
Fórum 142 téma, 276 komentáře, 105 uživatelů- Oranžový slon pro potěšení dětí 2 komentáře posledni: 14.06.2011
- 17 poboček za 9 měsíců 2 komentáře posledni: 16.07.2011
- Franchisingová smlouva 2 komentáře posledni: 30.11.2017
- Kolik může stát pronájem v nákupním centrum? 2 komentáře posledni: 10.04.2011
- Franchisová EVROPA 2 komentáře posledni: 24.10.2011
- Záruky pro začínající podnikatele 2 komentáře posledni: 04.07.2011
- České Bageterie Boulevard jsou určeny na bulváry větších... 4 komentáře posledni: 04.10.2010
- Co musí vědět franchisor a franchisant o sobě navzájem? 2 komentáře posledni: 12.09.2011
- Manors group 3 komentáře posledni: 26.01.2015
- Obchodní centrum za tři miliardy 1 komentář posledni: 30.03.2012