Neseďte doma, jděte za hranice

Studie byla vypracována na základě makroekonické analýzy a průzkumu provedeného mezi 410 řediteli ze segmentu malých a středních podniků zemí G7 a Brazílie, Ruska, Indie, Číny a Mexika.
Středa
13.02.2013
Působení na zahraničních trzích se malým a středním podnikům vyplácí.
 

Pravděpodobnost úspěchu malých a středních podniků (SME) zabývajících se mezinárodním obchodem je dvakrát vyšší než u stejně velkých firem, které jsou aktivní pouze na vnitrostátním trhu. Vyplývá to ze studie společností IHS a DHL Express provedené na základě průzkumu mezi 410 řediteli ze segmentu malých a středních firem.

Jednou z klíčových výhod pro firmy působících za hranicemi své země je již samotný přístup na nový trh, na který se dostali právě díky svému mezinárodnímu zaměření. Další výhodou je pak dle studie přístup k novému know-how a technologii, ke kterým se dostávají, a také diverzifikace produktů a služeb, ke které museli vzhledem ke svému zahraničnímu působení přistoupit.

Mladší jsou dravější

Výzkum rovněž ukazuje zvyšující se rychlost globalizace a intenzivnější mezinárodní zaměření mezi menšími podniky. Malé a střední firmy založené v posledních 5 letech se s mnohem větší pravděpodobností zaměřují na trhy za hranicemi než jejich dříve založené protějšky. A to i přes to, že doba, kterou měly na svůj růst, je kratší. Většina SME, které za poslední tři roky překonaly svůj domácí trh, uvedla, že rovněž plánují v příštích třech letech zvýšit podíl exportu na svém obratu, a to i přes nejisté ekonomické prostředí.

„Tento trend jsme zaznamenali i mezi vítězi lokální soutěže Exportní cena DHL UniCredit, která tento rok vstupuje již do svého 16. Ročníku,“ doplňuje Luděk Drnec, obchodní ředitel DHL Express CZ s tím, že čeští exportéři stále častěji slaví úspěchy právě na nových trzích jako je například Brazílie nebo Saudská Arábie a nestabilní ekonomickou situaci využívají ve svůj prospěch.

I české franchisy chtějí ven

Výhody zahraniční expanze vidí i mnohé původem české franchisové koncepty. I proto jich spoustu najdeme nejen u nás, ale také za hranicemi. Ne nutně to pak musí být jen na Slovensku. Jednou z takových firem je například výrobce outdoorového oblečení BUSHMAN. Loni se svými prodejnami expandoval do Bulharska, své obchody otevřel i ve Vídni. Letos na jaře se otevřou dva značkové obchody i na území Ruské federace. Úspěšně se rozvíjí spolupráce s obchodními partnery z Jihoafrické republiky, kde by se značka měla ve stejné době objevit ve vybrané obchodní síti. Intenzivně pak BUSHMAN jedná také s obchodními partnery z USA a Číny.

Na rozvoj sítě v zahraničí sází i další franchisové značky jako například Fruitisimo, Svět zdraví, The PUB, Výtopna nebo Expreska.


/1/
zobrazit více

Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017