Podnikání žádá více etiky

Odpovědné podnikání už dávno není jen otázkou marketingu či příležitosti pochlubit se, kolik peněz dal podnik na charitu. Firmy si uvědomují, že společensky odpovědné chování zvyšuje jejich konkurenceschopnost.
Středa
20.03.2013
Firmy budou letos více dbát na to, zda podnikají v souladu s etickými principy.
 

Stejně tak se chtějí více soustředit na to, jak svou činností ovlivňují například životní prostředí. Důkazem je fakt, že téměř polovina oslovených firem, přesněji 49 %, plánuje v letošním roce snížit negativní dopady svého podniku na životní prostředí. Ukázal to průzkum PwC mezi více než 1300 generálními řediteli významných firem z celého světa, včetně ČR. Celkem 56 % dotázaných uvedla, že letos hodlá posílit etické principy ve svých firmách. V Česku jsou diskuse o udržitelném podnikání spíše v zárodcích.

Polovina oslovených generálních ředitelů také zmínila svůj plán zaměřit se v roce 2013 více na otázku přizpůsobování pracovních podmínek specifickým požadavkům různých skupin zaměstnanců, ať už jde o věk, pohlaví či zdravotní či rodinný stav. Na úrovni nejvyššího managementu hodlá otázky této diverzity letos aktivněji řešit 33 % firem.

Jsme na začátku

V České republice je zatím reporting o udržitelnosti a jeho prezentace veřejnosti spíše v začátcích a jen málo firem s tím má zkušenosti. Lze však dle PwC Česká republika očekávat, že i tuzemské společnosti se budou muset této oblasti systematicky věnovat. „Zkušenosti z vyspělých zemí ukazují, že impulzem pro řadu firem k odpovědnému podnikání bylo to, že se jim dlouhodobě vyplatí chovat se šetrně k životnímu prostředí a férově ke svým zaměstnancům. Díky odpovědnému přístupu začaly být efektivnější, například na výrobu auta či obuvi potřebovaly méně surovin,“ říká partner PwC Česká republika odpovědný za oblast udržitelnosti ve společnosti Jiří Zouhar.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017