03.06.2013

Hledání úspěšných exportérů začalo

Společnost DHL Express vyhlásila 16. ročník soutěže Exportní cena DHL Unicredit. Ta uděluje ocenění malým a středně velkým českým firmám.

Pořadatelé a partneři projektu v rámci Exportní ceny DHL UniCredit vyhlásí vítěze z navržených firem s nejlepším meziročním nárůstem obratu exportu z let 2011 a 2012 letos v listopadu. I letošní ročník proběhne pod záštitou vládní agentury CzechTrade. "Jsme rádi, že se již šestnáctým rokem oceněním Exportní cena DHL UniCredit můžeme podílet na podpoře a zviditelnění úspěchů českých exportních firem. Během historie naší ceny jsme se mohli přesvědčit, že čeští exportéři se opravdu mají čím pochlubit a svými úspěchy mohou motivovat další střední a malé společnosti v České republice. Naše podpora českého exportu se setkala s velmi pozitivním ohlasem i v ostatních evropských zemích, kde uvažují o zavedení podobných prestižních ocenění,“ uvedl Luděk Drnec, nově jmenovaný obchodní ředitel DHL Express pro CZ a střední Evropu.

Porota, Exportní cena DHL UniCredit Foto Agentura Helas

O vítězích v jednotlivých kategoriích rozhodne porota složená z odborníků a zároveň partnerů ocenění.

Firmy soutěží ve čtyřech hlavních kategoriích a to: Středně velká společnost, Malá společnost, Exportér teritoria - hodnocenými zeměmi pro tuto kategorii jsou letos země Visegrádské čtyřky, a Exportér regionu, který bude volen v rámci Libereckého kraje. „Do zemí Visegrádu směřuje asi desetina českého exportu a se všemi členskými zeměmi máme dlouhodobě aktivní obchodní bilanci. Zejména Slovensko a Polsko patří mezi nejvýznamnější obchodní partnery České republiky, a vzájemná obchodní výměna bude nepochybně dále růst,“ říká ředitel Global Transaction Banking UniCredit Bank Tomáš Hron s tím, že exportéři se dnes často obrací na východní trhy a hledají tam příležitost pro nový růst, středoevropský region však zůstává perspektivní díky teritoriální i kulturní blízkosti a rozhodně se vyplatí hledat nové příležitosti pro vývoz i zde.

Výběr je složitý

Hodnocení vývozců vychází z indexu vypočítaného jako násobek meziročního růstu exportu (rok 2011 a rok 2012) a podílu exportu na obratu firmy. Na základě získaných výsledků jsou společnosti rozděleny do kategorií a je určeno jejich konečné pořadí v soutěži. „Jako odborný garant se Coface účastní výběru a oslovení malých a středních exportérů pro dnes již tradiční ocenění dynamiky jejich růstu exportu - Exportní cena DHL a Unicredit. V roce 2013 zatím pokračuje nejdelší recese naší ekonomiky, a to i proto, že export nestíhá dorovnávat pokles ostatních složek tvorby HDP. Exportéři nyní narážejí na nedostatečnou poptávku v zemích EU, kam dlouhodobě směřuje až 85% vývozu,“ poznamenává k zahájení 16. ročníku EC DHL Martin Růžička, Country Manager COFACE. Podle něj je na místě se ptát kdo bude schopen vykázat v letošním roce nárůst exportu, aby se v této soutěži umístil na prvních místech. Zajímavé bude rovněž slyšet, zda půjde o tradiční exportní obory, země apod.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank