Známe Štiky českého byznysu

Žebříček Štiky českého byznysu není ovlivněn individuální volbou hodnotitelů o největší či nejznámější firmě, ale je výsledkem objektivního a komplexního posouzení ekonomických ukazatelů finančního zdraví firmy.
Pátek
25.10.2013
Absolutním vítězem letošního 10. ročníku prestižního ekonomického žebříčku se stala společnost Deichmann - obuv.
 

Vítěz soutěže Deichmann – obuv působí v České republice již 10 let a v říjnu tohoto roku otevřela svou jubilejní 100. prodejnu. Druhé místo získaly plzeňské ETD Transformátory, dnes již jediný výrobce výkonových transformátorů na území ČR a SR s úplným vlastním know-how a odpovídajícím výrobním zázemím a certifikovanými zkušebnami. Třetí příčku obsadily brněnské Poclain Hydraulics. Tato firma se zabývá výrobou a prodejem pomaluběžných hydraulických motorů, ventilů, čerpadel, elektronických komponentů a vodních elektráren . Vyplývá to z výsledků soutěže Štiky českého byznysu, jejímž zakladatelem je společnost Coface. „Letošní Štiky českého byznysu mají v průměru menší přírůstky obratu, ale drží si ziskovost a solventnost na úrovni roku 2011 a 2012,“ říká Martin Růžička z firmy Coface.

„Jako specialisté na rodinné firmy jsme potěšeni, že z letošního celkového počtu 42 soutěžních firem bylo celkem 23 rodinných. Čistě české jedno-rodinné firmy nalezneme v žebříčku 4. Celkem 12 firem je vlastněno více jednotlivci/rodinami a 7 bylo zahraničních rodinných firem,“ říká Petr Laštovka, partner Emun Partners s tím, že letošní vítěz, německá rodinná firma Deichmann se 100-letou tradicí, může být pro řadu úspěšných místních firem jistě dobrou inspirací. Dle tohoto ukazatele bude dle Laštovky jistě zajímavé do budoucna sledovat vývoj těchto letošních „rodinných štik“ z hlediska jejich nástupnictví.

„Úspěšné rodinné firmy, na které se jako personálně poradenská firma zaměřujeme, si uvědomují, že mají náskok jen díky lidem. V tomto roce jsme oslovili zástupce šedesáti českých rodinných firem s ročním obratem nad 100 milionů korun,“ přibližuje David Krajíček, Managing Partner Krajíček & Associates. Jak dále říká, z tohoto počtu 45% těchto společností má zkušenost s využitím služeb přímého vyhledávání kandidátů na klíčové manažerské pozice, 30% by v případě potřeby vyhledání manažera na klíčovou pozici využilo služeb profesionálů v tomto oboru a zbývajících 25% procent nepřipouští obsazení klíčových pozic ve firmě nikým jiným než rodinnými příslušníky.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017