Obchodní centra rostou
V témže období na evropském trh nákupních center přibylo celkem 1,8 milionu metrů čtverečních nových ploch. Vyplývá to z nejnovější zprávy European Shopping Centre Development poradenské společnosti Cushman & Wakefield (C&W). Podle odborníků z této společnosti přibude ve druhém pololetí roku 2013 k nabídce nových prostor ve střední Evropě dalších 540 tisíc metrů čtverečních celkové pronajímatelné plochy.
Za celý rok 2013 dosáhne nová výstavba 730 tisíc metrů čtverečních. V České republice přibylo v letošním roce 157 tisíc metrů čtverečních nových ploch. „Střední Evropa má stále potenciál pro novou výstavbu, nasycenost trhu je o dvacet procent nižší než je evropský průměr. Developeři svou pozornost dnes zaměřují na přirozené mezery ve vybraných městech a především - na optimalizaci stávajících center. Trh ve střední Evropě se vyvíjí přirozeně a odpovídajícím tempem se přibližuje západním ukazatelům,“ prohlásil Jonathan Hallett, výkonný ředitel pro středoevropský region ve společnosti C&W.
Pohled do budoucna
Průměrná rozloha ploch v nákupních centrech 27 zemí EU činí 262 metrů čtverečních na 1 000 obyvatel, přičemž průměr ve střední Evropě dosahuje 209 metrů čtverečních na 1 000 obyvatel. Nejnasycenějším trhem v regionu střední se 225 metrů čtverečních plochy nákupních center na 1 000 obyvatel je Polsko, které díky letošní silné výstavbě předběhlo Slovensko. Maďarsko s pouhými 136 m2 plochy nákupních center na 1 000 obyvatel vykazuje vysokou míru nenasycenosti, oproti tomu Česká republika dosahuje 210 m2 na 1 000 obyvatel.
Na rok 2014 je v celé Evropě naplánováno 171 nových projektů a 65 rozšíření stávajících center, přičemž plocha připravovaných projektů se odhaduje na 6,2 milionu metrů čtverečních. Ve střední Evropě developeři zveřejnili na rok 2014 plány na otevření 30 nových center. Společně s rozšiřováním stávajících objektů se tak na rok 2014 připravuje zhruba 760 tisíc metrů čtverečních nových ploch.
„V České republice se očekává v roce 2014 otevření řady rozpracovaných projektů, například centra Quadrio společnosti CPI o rozloze 8 tisíc metrů čtverečních v Praze nebo OC Kladno, regionálního projektu o výměře 26 tisíc metrů čtverečních v Kladně, který připravuje společnost Crestyl. Očekáváme, že výstavba bude rozumným tempem pokračovat i v nastávajících letech,“ uvedl Michal Soták, vedoucí týmu průzkumu trhu společnosti Cushman & Wakefield v České republice a na Slovensku.
PŘEČTI ČLÁNKY
Do finále soutěže postoupilo z konkurence 1975 semifinalistek. Novou kategorii Cena pro nejzajímavější franšízu vyhrál franšízový koncept Refresh Bistro.
Projekt představující největší a neúspěšnější české firmy letos po sedmé rozdával ceny. Vítězové vzešli z konkurence 1356 nominovaných.
Zaměstnáváte „dohodáře“ anebo třeba máte práci organizovanou formou směn? Přečtěte si, co nového přináší novela zákoníku práce. Připravte se na platnost nařízení včas.
Unikátní produkty a služby jsou obchodním hitem. Jsou však i případy, kdy na nich můžete prodělat. Jak se stát v tomto ohledu úspěšnými?
Projekt Ocenění Českých Podnikatelek prozradí již pošestnácté jména úspěšných podnikatelek, kterým se daří rozvíjet své firmy.
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI