Kanceláře dominují
Téměř 860 miliard euro vložili investoři do světových komerčních nemovitostí v roce 2013. To představuje navýšení o 23 % oproti roku 2012. Zároveň jde o nejvyšší objem peněz investovaný do komerčních nemovitostí od roku 2007. Vyplývá to z nejnovější studie International Investment Atlas společnosti Cushman & Wakefield.
S ústupem recese roste aktivita investorů, zlepšuje se nálada na trhu a zvyšuje se likvidita prostředků vložených do komerčních nemovitostí. Navíc míra výnosnosti (yield) se u prvotřídních nemovitostí vrací na úroveň obvyklou před krizí. Pro rok 2014 společnost Cushman & Wakefield očekává, že globální investice vzrostou o 13 % na 968 miliard eur, přičemž nárůst aktivity by měly táhnout Spojené státy a západní Evropa.
„V prvním čtvrtletí letošního roku stoupala poptávka po investicích v České republice. Je to trend, který nastartoval už v loňském roce. Česká republika je, z pohledu zahraničních investorů, zpět na investiční mapě. Dalším důležitým faktorem je snadnější dostupnost úvěrů,“ říká Jiří Fousek, vedoucí investičního týmu v C&W v České republice. „V letošním roce u nás očekáváme nárůst investic o čtyřicet procent. Celkově by tedy mohly změnit majitele komerční nemovitosti v hodnotě okolo 1,4 miliardy euro,“ dodává Jiří Fousek
Různorodý vývoj v Evropě
Pro region EMEA byla typická různorodost. Největší podíl na růstu celého regionu mají nadále hlavně Velká Británie a Německo, významné zlepšení vykazují i Rusko, Itálie, Španělsko, Nizozemsko a Belgie. Zato Francie, Švédsko a Polsko v podstatě jen drží krok s úrovní roku 2012. Objem investic se v České republice loni téměř zdvojnásobil na 1,007 miliardy euro oproti roku 2012, kdy dosáhl 546 milionů euro.
Přeshraniční investice
Celosvětově stoupá význam zahraničních investorů. Penzijní a státní suverénní fondy se nadále zaměřují více na Evropu než na zbytek světa: 59 % investic do komerčních nemovitostí v roce 2013 směřovalo do regionu EMEA, 28 % do Ameriky a 13 % do Asie. Investory z řad fondů nejvíce přitahují nemovitosti v USA a Velké Británii.
Evropa očekává růst o 12 až 13 %
Objem investic dosáhl v regionu EMEA loni 180 miliard euro. To je o 23 % více než v roce 2012 a nejvíce za posledních šest let. Trhákem roku byly investice na „periferních trzích“ – investory lákala především jižní Evropa. Výrazně se projevili oportunističtí investoři. Zahraniční poptávka hrála nejvýznamnější roli v oživení na evropských trzích. V roce 2014 očekáváme růst investic v Evropě o 12–13 procent. „Kancelářské objekty budou tradičně i letos dominovat investičnímu trhu, zároveň však vnímáme trvající silný zájem o logistiku a věříme, že letos podíl na celkovém investičním objemu výrazně překročí dlouhodobý průměr. Zejména zahraniční investoři mají zájem na nákupu maloobchodních nemovitostí, ale nabídka kvalitních produktů je v tomto segmentu limitována,“ říká Jiří Fousek.
PŘEČTI ČLÁNKY
Do finále soutěže postoupilo z konkurence 1975 semifinalistek. Novou kategorii Cena pro nejzajímavější franšízu vyhrál franšízový koncept Refresh Bistro.
Projekt představující největší a neúspěšnější české firmy letos po sedmé rozdával ceny. Vítězové vzešli z konkurence 1356 nominovaných.
Zaměstnáváte „dohodáře“ anebo třeba máte práci organizovanou formou směn? Přečtěte si, co nového přináší novela zákoníku práce. Připravte se na platnost nařízení včas.
Unikátní produkty a služby jsou obchodním hitem. Jsou však i případy, kdy na nich můžete prodělat. Jak se stát v tomto ohledu úspěšnými?
Projekt Ocenění Českých Podnikatelek prozradí již pošestnácté jména úspěšných podnikatelek, kterým se daří rozvíjet své firmy.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI