Do soutěže Exportní cena DHL UNICREDIT se mohou přihlásit vývozci, kteří splňují podmínky vlastnictví a hranici minimálního vývozu. Základní hodnocení vývozců vychází z indexu vypočítaného jako násobek meziročního růstu exportu (rok 2012 a rok 2013) a podílu exportu na obratu firmy.
Úterý
02.12.2014
Řada českých malých a středních exportérů není vázána jen na tradiční evropská exportní teritoria. Svědčí o tom vítěz kategorie „Globální exportér“ v rámci 17. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit.
 

Firma  2N Telekomunikace, která toto letos poprvé udělované ocenění získala, exportovala v roce 2013 do 138 různých zemí. „Současně jsme registrovali více než 30 soutěžících, kteří exportovali do více než 20 zemí. Pokud pak mezi exportními destinacemi vidíte země jako Papua Nová Guinea nebo Svatý Bartoloměj, pak můžeme říci, že se české malé a střední firmy staly bez pohyby globálními,“ komentuje výsledek Luděk Drnec, obchodní ředitel DHL Express CZ a CEU.

V jedné z hlavních kategorií, kterou je „Středně velká společnost“, zvítězila společnost HIT OFFICE, výrobce potravinářského a archivačního programu. Vítězem kategorie „Malá společnost“ se stala dynamicky se rozvíjející firma Uniron, mezi jejíž hlavní činnosti patří tváření hliníkového materiálu pro sektor automotive, tváření oceli, konstrukce a výroba postupových lisovacích nástrojů.

Výběr z nejlepších

Vítězem kategorie „Exportérem teritoria“, kterým byla pro letošní rok zvolena Afrika, se stala ryze česká firma Medica Filter založená v roce 1991. Zbývající dvě ocenění „Nejúspěšnější klient CzechTrade“ a „Nejúspěšnější klient CzechTrade z Jihomoravského kraje“ získala společnost NATE – nápojová technika, která se více než 60 let dodává jednotlivé stroje i kompletní linky pro stáčení nápojů a jiných tekutin.

Do finálního hodnocení letošního ročníku soutěže Exportní cena DHL UniCredit se dostalo 100 společností, z nichž 40 procent se do soutěže přihlásilo poprvé. V kategorii „Středně velká společnost“ soutěžilo 53 společností, 47 bojovalo o výhru v kategorii „Malá společnost“. Celkový obrat soutěžících firem dosáhl letos více než 18 miliard Kč, což je o necelých 6 miliard méně než vloni. Podíl exportu na celkovém obratu získal za všechny soutěžící společnosti více než polovinu, konkrétně 59,68 %.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017