Loni vzniklo rekordně center

Češi stráví podle INCOMA Research v nákupním centru v průměru téměř dvě hodiny
Čtvrtek
19.02.2009
Česko loni zažilo skutečný boom ve výstavbě nákupních center. Po celé zemi jich developeři otevřeli plných 20.
 

Devět nových center lze považovat za velké, mezi ně patří například pražské Fénix a Arkády, brněnský Campus či City Park v Jihlavě. Další z nich prošly rekonstrukcí, vyplývá z nejnovější studie společnosti INCOMA Research. Podle jiné poradenské firmy, Cushman&Wakefield, to i přes rekord bylo pouze 60 procent z původně plánované plochy. Důvody nebyly ještě ekonomické, ale spíše technické.

Nyní je v 290 center

V Česku již je podle Incomy nyní na 290 nákupních center, retail parků a menších nákupních pasáží s hypermarketem. Ty nabízejí téměř 3 miliony m2 prodejních ploch. Více než pětina je přitom v Praze. Také z Prahy je i nejnavštěvovanější nákupní centrum, je jím Nový Smíchov. Nejvíce obchodů má zase centrum Chodov, které si však i s 200 obchody podle některých informací nevede úplně dobře. V nových centrech nakupuje kolem 70 procent Čechů.

Zpomalení v roce 2009

I pro letošní rok developeři předpokládali podobný rozvoj. Zasáhla však ekonomická krize, která donutila developery přehodnotit plány. „V řadě lokalit dochází ke zdržení či dokonce pozastavení expanze, takže je pravděpodobné, že zdaleka ne všechna plánovaná centra budou skutečně letos otevřena,“ uvedla INCOMA.
Někteří developeři ale zřejmě přehodnocení svých plánů ještě nezveřejnili. „Obrátily se na nás některé franchisové řetězce, které neměly informace o tom, které projekty se letos nebudou realizovat,“ uvedl Martin Jonáš z poradenské firmy PROFIT system.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017