Počet krachujících firem klesá

Nejvíce bankrotů obchodních společností je obvykle vyhlašováno ve velkých městech, kde většina z nich také sídlí.
Pondělí
25.05.2015
V prvním čtvrtletí roku 2015 poklesl počet firem a fyzických osob v insolvenci. Znatelný pokles zaznamenaly především osobní bankroty. Naopak množství živnostníků v insolvenci se zvýšilo.
 

Živnostníků, kteří vyhlásili do začátku dubna loňského roku úpadek, bylo 1581. Oproti tomu za stejné období letošního roku, zbankrotovalo již 2119 z nich. Pro srovnání v prvním kvartálu tohoto roku vyhlásilo krach 273 obchodních společností, ve stejném období roku 2014 jich bylo již 319. Pokles nastal také u osobních bankrotů, jejich počet dosáhl za první tři měsíce 4485, oproti 5244 v minulém roce.

 Lze vysledovat dva nejčastější důvody pro vyhlášení úpadků: špatná platební morálka a převaha velkých řetězců na trhu. „Vedle posilování pozic velkých společností a pozdního splácení faktur může být dalším důvodem nárůstu bankrotu živnostníků i to, že mohou vyhlašovat osobní bankrot teprve druhým rokem,“ uvedl Jan Malý ohlášený společník veřejné obchodní společnosti VPI CZ.  Společnost VPI CZ, v. o. s. (Vše pro insolvenci), se specializuje na řešení velkých a zvláště složitých insolvenčních řízení s důrazem na bankovní a finanční sféru.

Nejvíce bankrotů obchodních společností je obvykle vyhlašováno ve velkých městech, kde většina z nich také sídlí. Mezikrajské srovnání se v průběhu let zásadně nemění.  V počtu bankrotů dominuje Praha, Jihomoravský a Moravskoslezský kraj, naopak nejméně se jich uskuteční v kraji Karlovarském a na Vysočině.

Žádost o oddlužení může podat k soudu kdokoli, kdo dluží více věřitelům a není schopen své závazky splácet, zároveň musí být schopen uhradit ze svého pravidelného příjmu během pěti let, alespoň 30 procent dluhů.  „Věk nebo zdravotní stav není při posuzování návrhu na povolování oddlužení nějak určující. Důležité jsou především výdělkové možnosti dlužníka,“ dodává Jan Malý s tím, že případě neúspěšné žádosti o oddlužení, lze o něj požádat znovu až po uplynutí pěti let.


Populární na fóru

Česká značka, skvělá značka

Úvěru zpracováváme zcela zdarma. Všechny podmínky uvedeme jasně a jasně. Platíme za váš účet do 24 hodin. Aplikace telefonicky nebo e-mailem není povinná....

1 komentář(e)
posledni 27.04.2018
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017