25.05.2015

Moderní technologie útočí

Technologie mají pozitivní vliv na růst obchodu. Výzkum a inovace přináší prospěch podnikatelům i zákazníkům.

Moderní technika ovlivnila způsob fungování maloobchodního trhu. Mezi zákazníky stále stoupá obliba e-shopů a zvyšující tendenci má také využívání mobilních aplikací a bezhotovostních plateb.  Pouze v Evropě je v současnosti přes 305 milionů chytrých telefonů a 60% jejich majitelů je již alespoň jednou využilo k nákupu zboží a služeb online.

byznys_laptop_investice

Pro zákazníky je při online nakupování nejdůležitější bezpečnost webových služeb.

Ze zkušenosti je jasné, že pro zákazníka je při nakupování na síti zcela zásadní bezpečnost webových služeb. Téměř polovina lidí (44%), kteří se v minulosti během online nákupu setkali s podvodem, se tomuto obchodu v budoucnosti vyhne a to bez ohledu na příčinu této negativní zkušenosti. V roce 2013 se s podvodným chováním setkalo při nákupu na internetu 17,5% evropských spotřebitelů.

Podle Anna Cairns, prezidentky divize mezinárodních trhů společnosti MasterCard, lidé v novém digitálním věku očekávají, že budou moci jednoduše a bezpečně nakupovat kdykoliv, kdekoliv a jakkoliv. Nová platební řešení ve formě bezkontaktních technologií už dávno nejsou hudbou budoucnosti. Bezkontaktní platby a mobilní peněženky, jako například MasterPass, se mouhou stát spolehlivou platební metodou pro spotřebitele i obchodníky.

Kamenné prodejny mají navrch

Nedošlo pouze ke změně v přístupu k samotnému nakupování, ale také k proměně způsobu, jakým zákazníci porovnávají produkty na trhu. Podle výzkumu společnosti MasterCard si celkem 63% evropských spotřebitelů zjišťuje informace o zboží a produktech na internetu, avšak nakupují ho kamenných prodejnách. Naopak 13% zákazníků se nejdříve o zboží informuje v kamenné prodejně, aby následně toto zboží koupili na internetu. Kombinaci obojího, tedy internetového prodeje i kamenných poboček využívá 24% klientů.

Otázkou je, jaké konkrétní moderní nástroje oceňují v obchodě společnosti a které naopak jejich zákazníci. Mezi obchodníky je nejlépe hodnoceno „tagování“ produktů a služeb, což je přiřazení klíčových slov k produktům, díky nimž může zákazník jednoduchým proklikem nalézt příbuzný sortiment. To považuje za přidanou hodnotu 74% prodejců. Se 70% následuje v hodnocení geolokace,  tedy  využití aktuální polohy k prezentaci zajímavých nabídek potenciálním klientům. „Tradiční“ věrnostní programy jsou vyzdvihovány pouze u 44% obchodníků. Pohled zákazníků je však rozdílný. Celých 78% nakupujících preferuje klasické věrnostní programy. Oblíbené je také využívání cenových srovnávačů, jež uvedlo 61% klientů. Již zmíněnou geolokaci, oceňuje 53% dotazovaných. 

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank