Moderní technologie útočí

Pro zákazníky je při online nakupování nejdůležitější bezpečnost webových služeb.
pondělí
25.05.2015
Technologie mají pozitivní vliv na růst obchodu. Výzkum a inovace přináší prospěch podnikatelům i zákazníkům.
 

Moderní technika ovlivnila způsob fungování maloobchodního trhu. Mezi zákazníky stále stoupá obliba e-shopů a zvyšující tendenci má také využívání mobilních aplikací a bezhotovostních plateb.  Pouze v Evropě je v současnosti přes 305 milionů chytrých telefonů a 60% jejich majitelů je již alespoň jednou využilo k nákupu zboží a služeb online.

Ze zkušenosti je jasné, že pro zákazníka je při nakupování na síti zcela zásadní bezpečnost webových služeb. Téměř polovina lidí (44%), kteří se v minulosti během online nákupu setkali s podvodem, se tomuto obchodu v budoucnosti vyhne a to bez ohledu na příčinu této negativní zkušenosti. V roce 2013 se s podvodným chováním setkalo při nákupu na internetu 17,5% evropských spotřebitelů.

Podle Anna Cairns, prezidentky divize mezinárodních trhů společnosti MasterCard, lidé v novém digitálním věku očekávají, že budou moci jednoduše a bezpečně nakupovat kdykoliv, kdekoliv a jakkoliv. Nová platební řešení ve formě bezkontaktních technologií už dávno nejsou hudbou budoucnosti. Bezkontaktní platby a mobilní peněženky, jako například MasterPass, se mouhou stát spolehlivou platební metodou pro spotřebitele i obchodníky.

Kamenné prodejny mají navrch

Nedošlo pouze ke změně v přístupu k samotnému nakupování, ale také k proměně způsobu, jakým zákazníci porovnávají produkty na trhu. Podle výzkumu společnosti MasterCard si celkem 63% evropských spotřebitelů zjišťuje informace o zboží a produktech na internetu, avšak nakupují ho kamenných prodejnách. Naopak 13% zákazníků se nejdříve o zboží informuje v kamenné prodejně, aby následně toto zboží koupili na internetu. Kombinaci obojího, tedy internetového prodeje i kamenných poboček využívá 24% klientů.

Otázkou je, jaké konkrétní moderní nástroje oceňují v obchodě společnosti a které naopak jejich zákazníci. Mezi obchodníky je nejlépe hodnoceno „tagování“ produktů a služeb, což je přiřazení klíčových slov k produktům, díky nimž může zákazník jednoduchým proklikem nalézt příbuzný sortiment. To považuje za přidanou hodnotu 74% prodejců. Se 70% následuje v hodnocení geolokace,  tedy  využití aktuální polohy k prezentaci zajímavých nabídek potenciálním klientům. „Tradiční“ věrnostní programy jsou vyzdvihovány pouze u 44% obchodníků. Pohled zákazníků je však rozdílný. Celých 78% nakupujících preferuje klasické věrnostní programy. Oblíbené je také využívání cenových srovnávačů, jež uvedlo 61% klientů. Již zmíněnou geolokaci, oceňuje 53% dotazovaných. 


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017