Firmy hromadně porušují zákon

Naprosto nejhorší přístup k dodržování platných právních norem mají firmy, které podle ČSÚ nevykazují tržby.
Čtvrtek
11.06.2015
Informační povinnost neplní 67 % společností na tuzemském trhu.
 

Poslední tři roky, neposkytlo nařízené informace ani jednou celkem 45 % firem. Zákon o účetnictví ukládá společnostem povinnost vkládat do obchodního rejstříku účetní závěrku a výroční zprávu. Nejméně společností, které dokládají svou dokumentaci, se nachází v Praze. Naopak nejlepší morálku v tomto ohledu vykazují firmy sídlící v Královehradeckém kraji.  S touto povinností mají největší problémy menší firmy s tržbami do 10 milionů korun a podniky, které podnikají v oblasti obchodu. 

Přitom pravidelným sledováním výsledků hospodaření lze v podnikání předcházet potenciálním budoucím problémům a utajování informací o hospodaření tak znemožňuje efektivní prověřování obchodních partnerů,“ dodala Petra Štěpánová ze společnosti Bisnode, která analyzuje tento ukazatel již sedm let.

Z pohledu typu obchodní činnosti jsou nejspolehlivější firmy z oboru pronájmu nemovitosti a výroby elektřiny, kde zákonnou povinnost nesplnilo 33 %, respektive 41 % podnikatelských subjektů. Naopak nejhorší výsledky vykazuje maloobchod a velkoobchod, přičemž nejhorších hodnot za rok 2013 dosáhly maloobchodní společnosti s potravinami, nápoji a tabákovými výrobky, kde výkazy nezveřejnilo téměř 88 % z nich.

Naprosto nejhorší přístup k dodržování platných právních norem mají firmy, které podle ČSÚ nevykazují tržby. V této kategorii informační povinnost dlouhodobě neplní přes 82 % společností. „To mimo jiné souvisí s tím, že podstatná část těchto firem jsou spící schránky, které nevykazují žádné podnikatelské aktivity,“ říká analytička Bisnode Petra Štěpánová s tím, že dlouhodobě platí, že čím vyšší tržby firmy vykazují, tím lépe plní informační povinnost. Nejlepší přístup ke zveřejňování finančních výkazů mají naopak společnosti s ročními tržbami přesahujícími jednu miliardu korun.

 


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017