Podnikání se daří

Nejvíce firem vzniká v okolí nejvýznamnějších metropolí jako je Praha, Brno a Ostrava,
Středa
12.08.2015
Za první pololetí roku 2015 vzniklo 13 486 firem. Celkový počet společností v České republice přesáhl 421 500.
 

Skutečnost, že česká ekonomika se vrací zpět do formy, potvrzuje i veliké množství nově vznikajících společností. Ve srovnání s loňským rokem došlo v prvním pololetí k nárůstů o 7,4%, fakticky se jedná o 929 podnikatelských subjektů. „Pokud tento trend vydrží i v druhé polovině roku, tak letos vznikne nejvíce firem za posledních osm let a jejich počet přesáhne rekordní předkrizový rok 2007. Výrazný zájem o nové podnikání souvisí s pokračujícím růstem tuzemské ekonomiky,“ hodnotí statistiky analytička Bisnode Petra Štěpánová.

Rostoucí investice

Podle výpočtů a databází společnosti Bisnode, která tento průzkum prováděla, je i prognóza do budoucna pozitivní. Do základního kapitálu nových firem v prvním pololetí 2015 podnikatelé investovali 7,3 miliardy korun, o 1,8 miliardy více než ve srovnatelném období loňského roku.

K poslednímu červnovému dni evidoval Bisnode ve svých databázích celkem 421 568 firem, z nichž 25 433 byly akciové společnosti a celých 94%, tedy 396 135 firmy s ručeným omezeným. Nepoměr mezi typy podniků se bude pravděpodobně i nadále zvětšovat. „Podíl akciových společností na podnikatelské základně od konce roku 2014 opět klesl. Tento trend nastartoval zákaz anonymních akcií a postupné zpřísňování podnikání pro akciové společnosti,“ vysvětluje Štěpánová.

Praha dominuje

Téměř polovina všech firem, které vznikly v prvním pololetí roku 2015, má své sídlo v hlavním městě. Jedná se o 45,75%, fakticky o 6 170 společnosti. Velké množství nových podniků vzniká také v Jihomoravském, Moravskoslezském a Středočeském kraji. Avšak pouze na jižní Moravě překročil nárůst 10%, konkrétně 11,3%, což představuje 1524 nových subjektů.

V roce 2014 vzniklo nejméně firem v Karlovarském a Libereckém kraji. „Jedná se o trendy, které sledujeme dlouhodobě. Nejvíce firem vzniká v okolí nejvýznamnějších metropolí jako je Praha, Brno a Ostrava, kde existuje největší prostor pro nové podnikatelské příležitosti, naopak nejméně nových podnikatelských subjektů je dlouhodobě registrováno v Karlovarském kraji“ uzavírá Štěpánová


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017