5 dobrých důvodů, proč zaměstnat ženu po rodičovské dovolené

Maminky pozitivně vnímají nejen přímo zkrácené úvazky, ale i flexibilní pracovní dobu, možnost částečné práce z domova nebo možnost využít sdílené pracovní pozice a další benefity z oblasti podpory rodinného života.
Pondělí
20.06.2016
Najít pracovní uplatnění není pro mámy po rodičovské vždycky jednoduché. Přitom existují pádné důvody, proč se může spolupráce s nimi zaměstnavatelům vyplatit.
 

Zaměstnankyně – maminky po mateřské nebo rodičovské dovolené mají většinou silnější potřebu sladit práci a soukromý život a od zaměstnavatele mohou žádat například větší flexibilitu pracovní doby i pochopení pro jejich životní situaci. Z jakého důvodu se zaměstnavateli vyplatí vyjít jim vstříc?

Důvod 1.: multitasking

Darina Ermisová, CEO a designérka společnosti Dara bags, která vyrábí především originální ručně šité kabelky, peněženky či pánské tašky, začínala podnikat na mateřské. Jaké silné stránky, dovednosti nebo cokoliv dalšího, co je pro zaměstnavatele nebo podnikání cenné, podle její zkušenosti může žena rozvinout právě na rodičovské nebo při péči o malé děti? Určitě to bude schopnost multitaskingu, říká Darina Ermisová z vlastní zkušenosti. Zvládala jsem v jednu chvíli telefonovat se zákaznicí, dohlížet na dítě, odpovídat kýváním hlavou manželovi na jeho otázky, hlídat těstoviny na plotně a ještě do toho udržet v hlavě nové objednávky, popisuje. Tvrdí, že se sice říká, že ženy mají tuhle schopnost dělit pozornost mezí více věcí najednou vrozenou, ale perfektně si podle ní multitasking vycvičí až s miminkem.

Důvod 2.: zvládání krizových situací

S multitaskingem souvisí také rozvoj organizačních a manažerských schopností, stejně jako schopnost efektivně využívat čas. Každá žena je individualita, ale obecně můžu ze své zkušenosti z kariérového poradenství říct, že si ženy na mateřské a rodičovské dovolené vypracují výborný time management, zdokonalí své organizační dovednosti a zvládání krizových situací. Umí skvěle vyjednávat a být v mnoha situacích asertivní, vypočítává Karla Štětková, kariérová poradkyně a senior konzultantka společnosti HR link. Než se vrátí do zaměstnání, často si však ženy podle ní tyto dovednosti neuvědomují a neumí je prezentovat.

Důvod 3.: loajální zaměstnankyně

Zaměstnavatel má vůči zaměstnancům své potřeby, zájmy a požadavky, ale stejné je to i naopak. Když vůči maminkám aplikuje win-win strategii (tedy strategii, kdy v dohodě vyrovnaně vyhrávají obě strany namísto toho, aby jeden vyhrál na úkor druhého), může leccos získat. V první řadě matky potřebují sladit práci a péči o rodinu. Jedním z častých přání maminek je možnost využití zkrácených úvazků tak, aby mohly skloubit péči o rodinu s prací, potvrzuje ze své praxe Karla Štětková. Maminky podle ní pozitivně vnímají nejen přímo zkrácené úvazky, ale i flexibilní pracovní dobu, možnost částečné práce z domova nebo možnost využít sdílené pracovní pozice a další benefity z oblasti podpory rodinného života. Pokud zaměstnavatel ženám vyjde vstříc a respektuje jejich potřeby, získává v nich loajální, motivované a spolehlivé zaměstnance, jak tvrdí Karla Štětková.

Pokud zaměstnavatel ženám vyjde vstříc a respektuje jejich potřeby, získává v nich loajální, motivované a spolehlivé zaměstnance, jak tvrdí Karla Štětková. Upozorňuje, jak důležití a cenní jsou pro firmu motivovaní a stabilní zaměstnanci především v současné době, kdy je na trhu práce málo volných a kvalitních lidí na obsazení potřebných pracovních pozic.

Další důvody toho, proč se může spolupráce zaměstnavatelů s maminkami po mateřské vyplatit, se dočtete zde: http://www.podnikatel.cz/clanky/5-dobrych-duvodu-proc-zamestnat-zenu-po-rodicovske-dovolene/


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017