Pravidla úspěšného web-designu
Profesionální logo
Žijeme v době značek a kvalita jejich designu může ovlivnit, zda se internetový uživatel začne o web zajímat, či nikoliv. Pro úspěšnou firmu je tak nezbytné prezentovat se profesionálním logem, které by mělo být navrženo ve vysokém rozlišení a umístěno v levém horním rohu firemních stránek. Pro pohodlnější pohyb je rovněž vhodné, aby bylo logo vždy provázáno s firemní „home page“ pro případ, že by se uživatel ztratil. Snadné přesměrování mu může rychle pomoci se znovu zorientovat.
Intuitivní navigace
Úspěšné webové stránky musí být rovněž vybaveny intuitivní navigací. Matoucí webové stránky totiž často vedou k tomu, že uživatelé web raději opustí, než aby se snažili se zorientovat. Pro praxi navrhování stránek to má ten důsledek, že je výhodnější méně významné odkazy a informace umístit do dolního zápatí. Primární navigace je obvykle umístěna do horizontální lišty, sekundární pak do vertikální lišty na levé straně obrazovky.
Pryč s nadbytečnými informacemi
Dalším důležitým rysem webových stránek je, že přehnaně nezatěžuje uživatelovo oko přemírou grafiky, fotografií nebo animovanými gify. Nejdůležitější informace jsou v takovém prostředí zastíněny,což odklání čtenářovu pozornost. Problém nadbytečných informací souvisí i s otázkou ideální délky textů. Odborníci doporučují maximálně šest řádků jako optimální délku odstavce, která uživateli umožní se maximálně soustředit..
Prostor pro myšlenku
V zájmu designéra je, aby uživatel maximálně využíval obsahu stránek. Mezi odstavci a fotkami je proto vhodné vytvořit dostatek místa, aby se čtenáři mohli nadechnout a lépe zpracovávali obchodní informace, s nimiž se na webu setkávají. Paradoxně tak platí, že méně je někdy skutečně více.
Profesionální fotka funguje
Návštěvní rozeznají kvalitní fotografie během vteřiny. Profesionální fotka na vašem webu zanechá dojem, kterým následně působí celá firma. Je proto důležité, aby firma investovala do kvalitních profesionálních fotografií, případně, aby se využívaly legální servery s fotografiemi. Kvalitní fotka totiž vytváří emocionální vazbu na psaný obsah. Spolu s pravidlem používání kvalitních fotografií ovšem platí, že je lepší mít domovskou stránku bez fotografií, než s nekvalitními fotkami.
Snadno čitelné fonty
Při výběru vhodného fontu je třeba dbát na to, aby byly texty čitelné nejen na laptopu, ale i na mobilních zařízeních. Rozsáhlé fonty se sice mohou dobře číst na monitoru, už méně však na mobilním telefonu, kde texty ztrácí žádoucí efekt. Odborníci proto doporučují používat univerzální fonty velikosti minimálně 11. V případě používání webových fontů se pak nedoporučuje používání více než dvou fontů z důvodu rychljšího nahrávání stránek.
PŘEČTI ČLÁNKY
Do finále soutěže postoupilo z konkurence 1975 semifinalistek. Novou kategorii Cena pro nejzajímavější franšízu vyhrál franšízový koncept Refresh Bistro.
Projekt představující největší a neúspěšnější české firmy letos po sedmé rozdával ceny. Vítězové vzešli z konkurence 1356 nominovaných.
Zaměstnáváte „dohodáře“ anebo třeba máte práci organizovanou formou směn? Přečtěte si, co nového přináší novela zákoníku práce. Připravte se na platnost nařízení včas.
Unikátní produkty a služby jsou obchodním hitem. Jsou však i případy, kdy na nich můžete prodělat. Jak se stát v tomto ohledu úspěšnými?
Projekt Ocenění Českých Podnikatelek prozradí již pošestnácté jména úspěšných podnikatelek, kterým se daří rozvíjet své firmy.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI