Pravidla úspěšného web-designu

pondělí
01.08.2016
Webové stránky slouží jako výkladní skříň firem ve virtuálním prostoru internetu. Vybrali jsme nejdůležitější vlastnosti, které by při jejich vývoji neměly zůstat opomenuty.
 

Profesionální logo

Žijeme v době značek a kvalita jejich designu může ovlivnit, zda se internetový uživatel začne o web zajímat, či nikoliv. Pro úspěšnou firmu je tak nezbytné prezentovat se profesionálním logem, které by mělo být navrženo ve vysokém rozlišení a umístěno v levém horním rohu firemních stránek. Pro pohodlnější pohyb je rovněž vhodné, aby bylo logo vždy provázáno s firemní „home page“ pro případ, že by se uživatel ztratil. Snadné přesměrování mu může rychle pomoci se znovu zorientovat.

Intuitivní navigace

Úspěšné webové stránky musí být rovněž vybaveny intuitivní navigací. Matoucí webové stránky totiž často vedou k tomu, že uživatelé web raději opustí, než aby se snažili se zorientovat. Pro praxi navrhování stránek to má ten důsledek, že je výhodnější méně významné odkazy a informace umístit do dolního zápatí. Primární navigace je obvykle umístěna do horizontální lišty, sekundární pak do vertikální lišty na levé straně obrazovky.

Pryč s nadbytečnými informacemi

Dalším důležitým rysem webových stránek je, že přehnaně nezatěžuje uživatelovo oko přemírou grafiky, fotografií nebo animovanými gify. Nejdůležitější informace jsou v takovém prostředí zastíněny,což odklání čtenářovu pozornost.  Problém nadbytečných informací souvisí i s otázkou ideální délky textů. Odborníci doporučují maximálně šest řádků jako optimální délku odstavce, která uživateli umožní se maximálně soustředit..

Prostor pro myšlenku

V zájmu designéra je, aby uživatel maximálně využíval obsahu stránek. Mezi odstavci a fotkami je proto vhodné vytvořit dostatek místa, aby se čtenáři mohli nadechnout a lépe zpracovávali obchodní informace, s nimiž se na webu setkávají. Paradoxně tak platí, že méně je někdy skutečně více.  

Profesionální fotka funguje

Návštěvní rozeznají kvalitní fotografie během vteřiny. Profesionální fotka na vašem webu zanechá dojem, kterým následně působí celá firma. Je proto důležité, aby firma investovala do kvalitních profesionálních fotografií, případně, aby se využívaly legální servery s fotografiemi. Kvalitní fotka totiž vytváří emocionální vazbu na psaný obsah. Spolu s pravidlem používání kvalitních fotografií ovšem platí, že je lepší mít domovskou stránku bez fotografií, než s nekvalitními fotkami.

Snadno čitelné fonty

Při výběru vhodného fontu je třeba dbát na to, aby byly texty čitelné nejen na laptopu, ale i na mobilních zařízeních. Rozsáhlé fonty se sice mohou dobře číst na monitoru, už méně však na mobilním telefonu, kde texty ztrácí žádoucí efekt. Odborníci proto doporučují používat univerzální fonty velikosti minimálně 11. V případě používání webových fontů se pak nedoporučuje používání více než dvou fontů z důvodu rychljšího nahrávání stránek.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017