Kariéra (jako) na jehlách

Na olympijských hrách v Riu se reprezentace Kuby představila v kolekci sportovní obuvi a oblečení, které navrhoval Christian Louboutin (vlevo)
pondělí
09.01.2017
Christian Louboutin je důkazem, že v byznysu nic není nemožné. Vydělat miliardy lze i vylepšením tak obyčejných věcí jako jsou boty.
 

Když na počátku 90. let Christian Louboutin zakládal svůj podnik na výrobu bot, vysoké dámské podpatky nebyly zrovna v módě. V prvním roce fungování jeho firma prodala sotva 200 párů bot. Nenápadný Francouz se přesto nevzdal a v následujících letech dokázal obnovit slávu a oblibu "jehel".

V posledních letech prodává slavná značka Christian Louboutin několik set tisíc párů bot ročně, zaměstnává na 400 lidí a pravidelně vykazuje roční příjmy kolem 300 milionů amerických dolarů. Své produkty prodává Louboutin prostřednictvím partnerských internetových obchodů, jejichž seznam zveřejňuje návrhář na svých internetových stránkách. Vlastní pobočky společnost provozuje především v USA a Číně, boty s typicky rudou podrážkou prodávají i vybrané luxusní obchodní domy jako např. Harrods.

Louboutin nebyl v byznysu s módním zbožím žádným nováčkem. Od poloviny 70. let navrhoval dámskou obuv pro proslulé módní značky Chanel a Yves Saint Laurent. V pozdních 80. letech se jako designér věnoval návrhům zahrad, a vedle toho se stal módním novinářem. Nicméně vášeň pro krásné boty ho nikdy neopustila, a nakonec se rozhodl zariskovat a zkusit založit vlastní podnik. Od počátku mu pomáhali dva přátelé: Henri Seydoux a Bruno Chamberland ve firmě dodnes zastávají vysoké manažerské funkce.

Spisovatelka Danielle Steel vlastní přes 6 tisíc párů

Na začátku stálo při Christianu Louboutinovi štěstí. Jedním z jeho prvních zákazníků byla totiž monacká princezna Caroline, která následně jeho boty vychválila ve správných společenských kruzích. Zvěsti o krásných botách, které každé ženě přičarují v mžiku dlouhatánské nohy, zaujaly i takové osobnosti jako je herečka Catherine Deneuve. O pár let později se Louboutin již mohl chlubit řadou slavných zákaznic, mezi nimi lze jmenovat třeba Christinu Aguileru, Joan Collins, Jennifer Lopez, Madonnu, Tinu Turner, Marion Cotillard a Gwyneth Paltrow.

Snad nejvíce ale výrazné boty Christiana Louboutina proslavila ve své době Sarah Jessica Parker coby hvězda úspěšného amerického seriálu Sex ve městě. Její hrdinka měla slabost pro elegantní dámskou obuv hraničící až s posedlostí, a herečka samotná se v botách od Louboutina vdávala. Rekordmankou se ale přesto stala jiná žena. Slavná a bohatá spisovatelka Danielle Steel vlastní přes 6 tisíc párů "Louboutinek". Při jednom nákupu si prý nemohla v Paříži vybrat jeden jediný model, tak si odnesla z obchodu rovnou 80 párů.

Mezi výrobky značky Christian Louboutin nepatří dnes již jen lodičky s jehlovými podpatky, ale i jiné typy bot. Například dámské tenisky. Nebo peněženky a kabelky. Vlajkovým produktem ale zůstává stále elegantní dámská lodička s podrážkou barvy Pantone 18-1663 TPX - ta slouží jako poznávací znamení a ochranná známka zároveň. Její registrace platí jen v některých zemích včetně EU. Před pár lety Louboutin absolvoval soudní spor s Yves Saint Laurentem, který odmítl červený spodek obuvi uznat jako originální a neodcizitelný nápad.

Oblečení pro kubánské sportovce i luxusní batohy

Následkem nejednoznačného soudního rozhodnutí neudělily Louboutinovi výhradní právo na užívání červené podrážky všechny země, v nichž o patent žádal. Přes všechny problémy se ale značka Christian Louboutin pozměnila, a sklízí další úspěchy. Na olympijských hrách v Riu se reprezentace Kuby představila v kolekci sportovní obuvi a oblečení, které navrhoval právě Louboutin. "Sportovní elegance mě fascinovala již delší dobu. Navrhli jsme oblečení, v němž jsou sportovci hrdinové, ale vracejí se i zpět do běžného života. Chtěl jsem, aby se v mém oblečení sportovci cítili skvěle a elegantně v aréně i mimo ní," vysvětlil návrhář.

Ke sportu ostatně patří i další úspěšný produkt značky z poslední doby. Překvapivě jsou jím batohy, které se podle všeho usadí ve stálé nabídce Louboutinových obchodů. Návrhář nezapomíná ani na muže, kterým nabízí ke koupi například luxusní mokasíny, či originální tenisky. Ceny obuvi značky Louboutin se pohybují v řádech desetitiíců. Nejdražší lodičky jsou pokryté krystaly, a pořídit je lze za asi 6 tisíc dolarů.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017