Webu stále vévodí elektronika

Výrazněji se Češi liší od průměru EU například v online nákupu léků a výživových doplňků, kde až 40 % spotřebitelů přiznává nákup této kategorie (vs. 20 % evropského průměru). Podobnou odlišnost našel průzkum také u zvířecích krmiv, které až 1/4 českých respondentů oproti 15 % evropských nakoupila online.
Pátek
10.02.2017
Typické spotřebitele roku 2017 spojuje jedno slovo, jsou "connected" (připojení). Digitalizace ovlivňuje i způsob nakupování. Češi na webu nejčastěji objednávají spotřební elektroniku, kosmetiku, či krmení pro zvířata.
 

Tradiční kamenné prodejny rozšiřují působení online směrem, a naopak online prodejci otevírají kamenné obchody. Prodejci obecně stále častěji používají digitální technologie, které mění nákupní zážitky spotřebitelů a přizpůsobují se jejich životnímu stylu. Myšlení v pojmech kamenná versus online prodejna se stává zastaralé - současnou i budoucí realitou v maloobchodě je už propojení kamenných prodejen s online prodejem.

Podle aktuálně zveřejněné studie společnosti Nielsen "Connected Commerce" více než 93 % globálních respondentů říká, že nakupovali online. Více než polovina účastníků globálního průzkumu již přes web koupila produkty z kategorie módy (58 %) nebo cestování (55 %), a přibližně polovina zakoupila knihy, hudbu nebo kancelářské produkty. Tyto kategorie se dostaly na přední místa i u českých respondentů, avšak prvenství má spotřební elektronika s více než 60 % dotázaných.

Spotřební zboží bylo mezi online konzumenty sice méně populární, avšak tento trend se začíná měnit - téměř čtyři z deseti globálních (38 %) a ještě více českých (41 %) respondentů říká, že online zakoupili produkty osobní hygieny a kosmetiku. Pokud jde o čerstvé potraviny, jejich fotky jednoduše nemohou nahradit fyzický kontakt s produktem nebo jeho vůni. I tato kategorie se dostává častěji do nákupních online košíků, stále musí ale překonat řadu překážek, aby byla akceptována širší skupinou online nakupujících.

Průměrně zatím jen méně než jeden z deseti respondentů v Evropě, a stejně tak v České republice, tvrdí, že někdy zakoupil přes internet čerstvé potraviny. Celosvětový průměr je mnohem vyšší díky vyššímu procentu online nakupujících v Asii a Tichomoří.


Výsledky online globální studie „Connected Commerce“ jsou založeny na odpovědích více jak 30 000 respondentů s online přístupem v 63 zemích světa, v nichž je internetová penetrace minimálně 60 % nebo online populace dosahuje minimálně 10 miliónů respondentů. Vzorek respondentů je v každé zemi sestaven reprezentativně z hlediska věku a pohlaví. Odpovědi průzkumu jsou založeny na deklarovaném chování. Sběr dat probíhal v období od 31. října do 18. listopadu 2016.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017