Soukromí zvyšuje produktivitu
Tři čtvrtiny zaměstnanců podle průzkumů v otevřených kancelářích trpí, postrádají soukromí a ticho. Lidé periferně vnímají každého, kdo projde kolem, a hluk vede k větší chybovosti, ruší koncentraci a zrychluje tep. Pracovní prostředí má velký vliv na produktivitu práce, proto se hledání toho ideálního věnuje obvykle velká pozornost.
Podle posledních studií je nejlepším scénářem zajišťujícím harmonii na pracovišti vlastní kancelář, kterou sdílí maximálně jeden další člověk. A když to nejde, tak práce z domova. Ve velkých společných kancelářích naopak obvykle ruší rozptylující podněty, vázne spolupráce, zvyšuje se nedůvěra a sílí negativní vztahy. A aby toho nebylo málo, zhoršuje se i pocitové vnímání přátelství mezi spolupracovníky či podpory ze strany nadřízených.
"Akustické podněty - zejména srozumitelná řeč - jsou tím, co nás ruší nejvíce, jak dokázala nedávná studie společnosti Cambridge Sound Management (CSM). Zklidnění prostředí zvyšuje produktivitu práce až o deset procent,“ argumentuje Andrej Hronec, ředitel společnosti Audiopro. Na rušení hovory spolupracovníků si podle aktuálního průzkumu CSM stěžuje celá třetina administrativních pracovníků. Důvěrné informace, které nejsou určené jim, zaslechne v průměru až 53 % lidí, pracujících v open space prostorech.
Zvukové odstínění i společná pravidla
Zlepšení akustických parametrů je proto jedním z nejdůležitějších předpokladů pro zvýšení atraktivity takových objektů. Jejich majitelé se v současnosti snaží upravovat interiéry tak, aby poskytovaly více soukromí než dosud. „Díky zařízení pro maskování zvuku je možné v open office kancelářích zlepšit prostředí, především akustickou pohodu, navíc bez rušivých zásahů do vizuální podoby interiéru, a s přijatelnými náklady,“ konstatuje Andrej Hronec.
"Metodu zvukového odstínění používali již staří Řekové, když své zahrady či interiéry chránili před hlukem z ulice šumícími fontánami. V dnešní době slouží k těmto účelům malé reproduktory – tzv. emitory, vysílající tichý uniformní šum o různých frekvencích, který je upravený do pásma lidské řeči a optimalizovaný tak, aby překrýval probíhající komunikaci. Rozhovor ve vzdálenosti zhruba 3,5 m sice slyšíte, ale nevnímáte jeho obsah, takže vás nevyrušuje,“ doplňuje Hronec.
Existuje řada dalších možností, jak práci v otevřené kanceláři zpříjemnit. Klíčové je vymezení vlastního prostoru alespoň psychologicky – pomocí pořadačů, šanonů či pokojových rostlin. Možností je také vyžádat si od nařízených pravidla fungování kanceláře tak, aby se obecně ve firmě zamezilo vyrušování kolegů hlasitými telefonáty, konzumaci aromatického jídla, nebo i třeba obtěžování skrze používání nepříjemné klimatizace.
PŘEČTI ČLÁNKY
Do finále soutěže postoupilo z konkurence 1975 semifinalistek. Novou kategorii Cena pro nejzajímavější franšízu vyhrál franšízový koncept Refresh Bistro.
Projekt představující největší a neúspěšnější české firmy letos po sedmé rozdával ceny. Vítězové vzešli z konkurence 1356 nominovaných.
Zaměstnáváte „dohodáře“ anebo třeba máte práci organizovanou formou směn? Přečtěte si, co nového přináší novela zákoníku práce. Připravte se na platnost nařízení včas.
Unikátní produkty a služby jsou obchodním hitem. Jsou však i případy, kdy na nich můžete prodělat. Jak se stát v tomto ohledu úspěšnými?
Projekt Ocenění Českých Podnikatelek prozradí již pošestnácté jména úspěšných podnikatelek, kterým se daří rozvíjet své firmy.
Nejčtenější
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI