6 vlastností superbossů

Středa
24.05.2017
Jaké povahové vlastnosti a charakteristiky vynikajících šéfů a majitelů firem jednoznačně pomáhají na cestě k úspěchu?
 

Díky internetu a široké dostupnosti podnikatelských příležitostí dnes mnoho lidí úspěšně vede vlastní firmu, ať už ve své domovině, nebo v mezinárodním či globálním měřítku. Přesto někteří podnikatelé dosahují obchodních úspěchů, a jiní v tomto směru selhávají. Příklady největších podnikatelských osobností ukazují na vlastnosti, které jsou potřeba na cestě k vrcholu.

Vytrvalost

Dlouhá léta byl jedním z nejbohatších mužů Německa Karl Albrecht, který vlastnil v roce 2014 před svou smrtí majetek v hodnotě 21 miliard eur. Začínal přitom v roce 1961 jako syn pekaře, jeho matka vlastnila malý obchod s potravinami v Essenu. Zakladatel IKEA Ingvar Kamprad svou kariéru odstartoval v mládí jako podomní prodejce, a trvalo roky, než svůj byznys dokázal posunout o několik úrovní výš. V době, kdy se lze spojit s člověkem na druhém konci světa během pár sekund, lze také snadno podlehnout pocitu, že úspěch se musí dostavit jako blesk. Nicméně většina úspěšných podnikatelů svou kariéru budovala pomalu, a postupně.

Kreativita

Sergej Brin a Larry Page stvořili Google, nejefektivnější internetový vyhledávač světa. Steve Jobs se společností Apple odstartoval revoluci celého průmyslového odvětví díky iPodům, iPhonům, MacBookům.V mnoha případech může jednoduchý nápad přitáhnout tisíce investorů, musí ovšem cílit na širokou veřejnost. Pokud chcete vytvářet trvalé podnikatelské hodnoty, musíte nabídnout spotřebitelům něco, co ještě nikdy nikde jinde neviděli a neuvidí. Vsadit můžete na zcela nový produkt, i nový způsob myšlení ve vztahu k nějakému problému nebo existujícímu výrobku či službě. To vám pomůže vystoupit z řady a zviditelnit se mezi ostatními podnikateli a firmami na trhu.

Odvaha riskovat

Bill Gates opustil kdysi Harvard, aby se mohl naplno věnovat společnosti Microsoft. Mnoho dalších podnikatelů dokázalo změnit celý svůj život jen proto, aby mohli realizovat své nápady. Neexistuje ostatně snad větší „kaskadér“ mezi podnikateli než George Soros, jehož velkým zdrojem příjmů jsou finanční spekulace. Miliardář maďarského původu tvrdí, že nikdy v životě neporušil daná pravidla, ale snaží se je měnit pro dobro lidstva i kdyby to pro něho samotného nemělo být výhodné.

Schopnost přijímat kritiku

Negativní komentáře a kritika obvykle v každém vyvolávají negativní reakce, obrana proti nim je přirozená lidská reakce. Pokud musíte v zaměstnání spolupracovat s ostatními kolegy, snažte se naučit pozitivně přijímat konstruktivní kritiku, která má své opodstatnění. K tomu je zapotřebí notná dávka sebereflexe, bez ní se ovšem úspěšným podnikatelem nestanete. Teprve v momentě, kdy si sami dokážete přiznat pravdu, jste na nejlepší cestě k úspěchu a vylepšování stávajících podmínek.

Otevřenost

Chad Hurley, Steve Chen a Jawed Karim založili Youtube s tím, že průměrný uživatel se bude díky kanálu především bavit - tedy nahrávat a sdílet vlastní videa. První video na serveru se jmenovalo Já v zoo, a autor na něm komentoval návštěvu u slonů. Do podnikání vstupovali ti tři v roce 2005 bez falešné či hrané důstojnosti, neměli ani očividné obchodní ambice. Netvrdili, že chtějí změnit svět – i když se tak nakonec stalo.

Skromnost a střídmost

Jako podnikatel se snadno můžete dostat do finančních nesnází. Vaše výnosy budou v některé fázi zcela jistě okamžitě reinvestovány či vynakládány na jiné účely. Tento proces může vyústit ve váš rychlý kariérní růst, stejně tak ale můžete kvůli pár chybám brzy přijít o práci i vynaložené prostředky. Pokud se rozhodnete pro pomalý růst den po dni, budete muset pravděpodobně opět v jisté fázi firemního vývoje odsunout v čase své osobní požadavky. Naučit se budete muset také platit včas své účty, a naučit se rozpoznat, kdy je pravý čas na rozšiřování svého pole působnosti a další růst, a kdy nikoliv.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017