Čeští spotřebitelé si nevěří

Spotřebitelé se v Česku cítí pod tlakem – nemají se jak bránit velkým korporacím a domnívají se, že je český spotřebitel pro výrobce a dovozce nevýznamný.
Pondělí
05.06.2017
Více než polovina spotřebitelů soudí, že český trh je pro nadnárodní firmy druhořadý. Češi navíc přiznávají, že neznají svá práva a nechají si jako zákazníci všechno líbit.
 

Podle výzkumu agentury STEM/MARK se více než 7 z 10 českých respondentů považuje za spotřebitele II. kategorie a dvě třetiny osob se domnívají, že český spotřebitel není dostatečně chráněn. V porovnání se zbytkem Evropy je jeho postavení hodnoceno jako horší a to hned v několika různých oblastech.

Mezi více kritické patří spotřebitelé mezi 45 a 59 lety, a také lidé žijící v Praze.

Důvodem špatného postavení, který zmiňuje nejvíce dotazovaných, je horší kvalita potravin proti například německému či rakouskému trhu. Většina českých spotřebitelů je v deklarování reakcí poměrně radikální. Průzkum ukazuje, že v případě jakéhokoliv klamání dvě třetiny spotřebitelů odchází k jiné značce či produktu. Stížnost státní instituci by neváhali poslat 3 z 5 spotřebitelů a třetina by uvažovala o podání žaloby na výrobce.

Z výzkumu dále vychází, že český spotřebitel má skutečně tendenci rozhodovat se při nákupu více podle ceny než podle kvality. Zároveň však výsledky testu poukazují na to, že si tuzemský spotřebitel nechá všechno líbit a nezná svá práva.

Dvojí kvalita, dvojí cena

Tento postoj možná změní tzv. kauza Dieselgate. Ve výzkumu deklarovala polovina dotázaných případnou ochotu připojit se k hromadné žalobě, v případě, že by jejich automobil patřil mezi ty s upraveným SW. A téměř stejný počet lidí říká, že by požadovali stejné odškodnění jako v USA.

V českém prostředí se objevuje letos několik kauz, které rezonují veřejným prostorem. Patří mezi ně diskuze na téma dvojí kvality potravin a s tím související horší postavení českého spotřebitele v mezinárodním evropském měřítku. Kauzu 9 z 10 spotřebitelů považuje za závažnou.

Stejně známá je také zmíněná kauza Dieselgate, která se týká automobilového koncernu Volkswagen a nepřímo tím i automobilky Škoda. Tuto kauzu považuje za závažnou více než 70 % spotřebitelů a v důležitosti ji řadí na druhé místo. Třetí místo patří kauze dvojí kvality a ceny výrobků drogerie dm v porovnání českého a německého trhu.

farmar trh priroda vstup

priroda clanek penize byznys


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017