07.07.2017

Zákazník následuje neon

Venkovní označení společnosti je jednou z nejlevnějších forem reklamy, do níž by měl hned v počátcích investovat každý ambiciozní podnikatel.

Jak poznáte, jestli se právě procházíte obchodní částí města? Pokud ulici lemuje řada vývěsních štítů, jste na správném místě. Je jednoduché upoutat pozornost, pokud vlastníte v ulici jediný podnik, nebo pokud je vaše okolí na služby a podniky spíše chudé. Zcela jiná je situace v místech, kde každá nová firma znamená další konkurenci, jež od vás odvede část zákazníků. V takové chvíli pomáhá jen velká míra kreativity a vstřícnosti - vývěsní štít má být "výkladní skříní společnosti", a má jasně prezentovat její největší hodnoty a klady.

Než se pustíte do vymýšlení venkovní reklamy či rovnou billboardu, ujasněte si, zda chcete za každou cenu vzbudit mezi lidmi pozornost, nebo naopak spíše upozornit na kvalitu svých služeb. Nelze říci, který přístup je lepší, záleží na vašich potřebách a firemních hodnotách.

Pokud tedy vymýšlíte reklamní štít či neon (název dostal podle plynu, který původně obsahoval), a neohrožuje vás konkurence, můžete zvolit jemnejší formu oslovení potenciálních zákazníků. Mezi takové citlivé reklamní výrobky lze dnes zpětně označit například slavné plakáty Alfonse Muchy, které bývaly plné oduševnělých narážek a postav. Pokud se ale v místě svého podnikání topíte stejně jako ostatní kolemjdoucí v záplavě křiklavých nápisů a reklam, musíte na sebe upozornit i skrze neobvyklou formu, barvu, či tvar vývěsního štítu.

Pocit v myslích zákazníků

Každá odlišnost od zbytku reklam v ulici se přitom počítá. Sofistikovaná, spíše nenápadná forma propagace nové zákazníky v takové chvíli přitáhne jen opravdu výjiměčně. Mnoho podnikatelů vyhodilo spoustu peněz za neúčinnou reklamu jen proto, že jim obchodní zástupce z nějakého média, reklamní agentury nebo internetové firmy slíbil nemožné, a oni mu uvěřili. Je lepší na začátku investovat do kvalitních rad, a na jejich základě pak nakupovat propagaci a reklamu. Vyhledejte proto nejlépe firmy s referencemi mezi podnikatelskou obcí.

Důkladně také následně měřte, kolik jste do určitého druhu reklamy vložili, a kolik peněz vám investice přinesla zpět. Vzdělávejte se, bavte se s podnikateli, kteří hledají stejné zkušenosti a řeší stejné problémy jako vy. Konkrétní druh reklamy by měl odpovídat vaší podnikatelské činnosti: pokud například prodáváte oděvy pro pro byznysmany, musí také vaše reklama působit seriózně a vkusně. Naopak jako prodejce oblečení pro teenagery klidně popusťte uzdu i svým nejdivočejším fantaziím.

Má být vaše značka spolehlivým pomocníkem a rádcem, prestižním partnerem, nebo má prezentovat moderního člověka s orientací na techniku? Musíte tento pocit vyvolat skrze reklamu opět i v myslích zákazníků. Stejně tak můžete uvažovat i v případě, kdy prodáváte třeba potraviny - vývěsní štít či reklama by měla být především funkční, žádné převratné nápady tu nejsou třeba. Jiná situace bývá u restauračních podniků - jestliže chcete podávat luxusní večeře, musí být i vaše reklama decentní a propracovaná do dokonalosti. Záleží na použitém materiálu. Většina restaurací sází u venkovní reklamy na ocel a mosaz, někdy se používá i sklo a plast.

Poctivé, původní, staré

Světelná reklama jako taková zažívá po více než 20 letech propadu novou obrodu. Po tažení EU proti světelnému znečištění z měst částečně zmizela. Podobně jako se do světa muziky vrátily před pár lety vinyly, také milovníci neonových štítů dnes sice uznávají, že jsou zastaralé, ale mají prý stále duši. A přesně zapadají do doby, které vládne nostalgie a návrat ke všemu "poctivému, původnímu a starému". Samozřejmě ale, že ani neony neustrnuly ve svém vývoji. Z důvodu cenové úspory byly od 80. let 20. století neonové trubice nahrazovány postupně zářivkami a výbojkami. V současné době jsou výbojky a zářivky vytěsňovány z důvodu úspor a životnosti zase (LED) diodami, které se používají jako světelné zdroje nebo ve formě matric jako světelné obrazovky.

Speciální diodové matice mají také řídící jednotku, která s pomocí počítačového programu vytváří obrazce nebo vizi pohybu. Inteligentní LCD displaye jsou pak nejčastěji vyráběny pro samoobslužné pulty, kde kamera snímá pohyb hlavy nebo pohyb očí zákazníka a podle zjištěného zájmu o vystavený sortiment zobrazuje informace o konkrétním sortimentu, na který se zákazník podívá. Nejnovější technologie umožňují i prosvětlování plechových plastických nápisů a jednostranných panelů. Některé neony lze umístit také na střechy městských budov (zejména v centrech metropolí) - tato forma reklamy bývá drahá, a vyplatí se proto jen již stabilním firmám.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank