14.09.2017

Faktury bude možné pojistit

Na trh přichází unikátní pojištění jednotlivých faktur proti nezaplacení, jehož součástí je i vymáhání platby.

Počty bankrotů v Česku mezi lety 2008 a 2015 neustále rostly a s tím přibývalo i neproplacených faktur pro dodavatele. Komplexní pojištění pohledávek pro velké firmy na trhu existuje již řadu let, ale statisíce malých a středních podnikatelů na něj dosud nemohly dosáhnout. S unikátním „InsurTech“ řešením nyní přichází makléřská pojišťovací společnost INSIA ve spolupráci s ČSOB Pojišťovnou. Na stránce www.pojistenafaktura.cz si mohou podnikatelé jednoduše zajistit právě ty transakce, které považují za rizikové.

byznysman smutek neúspěch strach

V srpnu 2017 bylo v ČR podle společnosti CRIF, organizátora Bankovního a Nebankovního registru klientských informací, vyhlášeno 552 bankrotů fyzických osob podnikatelů, což je o 126 bankrotů méně než v červenci letošního roku.

Pojištění faktur, které od září 2017 nabídne INSIA ve spolupráci s ČSOB Pojišťovnou, je určeno především menším a středním podnikatelům a firmám. Vztahuje se na nezaplacení faktury odběratelem z důvodu vyhlášení jeho úpadku, platební neschopnosti či neochoty fakturu zaplatit. Produkt, který zatím na českém trhu nemá obdoby, vyvinula INSIA spolu s ČSOB Pojišťovnou.

Hlavní výhodou nové služby je možnost uzavřít pojištění pro jednotlivé vybrané faktury. „Podnikatel si může pojistit pouze takové dodávky, které z jakýchkoli důvodů považuje za rizikové, případně ty, které by ho v případě neproplacení mohly existenčně ohrozit,“ vysvětluje Ivan Špirakus, generální ředitel pojišťovací společnosti INSIA. Pojistit je možné faktury od 10 do 250 tisíc korun včetně DPH pro odběratele se sídlem v Česku a na Slovensku. Podmínkou je, aby dodavatel i odběratel měli vlastní identifikační číslo.

Žádné starosti s vymáháním, peníze do tří měsíců

Výhodou pojištění faktur je takřka nulová starost s vymáháním pohledávky. Služba zahrnuje aktivní sledování platby, urgenci odběratelů, i další kroky spojené s vymáháním. „Nezaplacené faktury znamenají problém nejen pro finanční toky firem, ale narušují také důvěru mezi dodavateli a odběrateli. Proto ke každému případu přistupujeme individuálně a snažíme se, aby co nejméně ovlivnil obchodní vztahy našeho klienta. Psychologickou výhodu vzhledem k odběrateli tvoří často už jen fakt, že vymáhání pohledávky zastřešuje velká finanční instituce, jako jsme my,“ tvrdí generální ředitel ČSOB Pojišťovny Vladimír Bezděk.

Službu lze sjednat jednoduše online. Celý proces zabere jenněkolik minut. Stačí zadat údaje o odběrateli, data o faktuře, vložit její kopii a zaplatit pojistné. To se typicky pohybuje v rozmezí 1-2 % z hodnoty pojišťované faktury. Call centrum INSIA aktivně sleduje platby a v případě neuhrazení faktury zahajuje do několika dnů po její splatnosti průběžné vymáhání. Pokud se platbu nepodaří vymoci, vyplatí pojišťovna plnění tři měsíce po splatnosti faktury.

Stejně jako u jiných druhů pojištění je u pojištění faktur spoluúčast, a to ve výši 15 % z celkové výše škody.

Pojištění faktury je v první fázi přístupné pouze stávajícím klientům pojišťovacího makléře INSIA a ČSOB Pojišťovny. Jelikož pojištění jednotlivé faktury bylo dosud běžně považováno v oboru pojištění pohledávek za prakticky nepojistitelné, je podle obou firem nezbytný pečlivý přístup při příjmu rizik do pojištění, aby se předešlo nepříznivému vývoji s negativními dopady pro všechny klienty.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank