Podnikatelé chtějí jednodušší daně

Pátek
08.12.2017
Více než 90 % manažerů v ČR by uvítalo jednodušší výběr a správu daní. Roste počet těch, kteří volají po státní podpoře inovací.
 

Jednodušší postup výběru a správy daní uvádějí čeští ředitelé firem nejčastěji mezi preferovanými opatřeními daňové politiky. Za poslední dva roky jejich podíl roste – v průzkumu KPMG Puls ekonomiky se pro zjednodušení výběru daní vyslovilo již 91 % respondentů.

Druhým manažery nejpreferovanějším úkolem pro českou vládu je zavedení rovné daně z příjmů fyzických osob (59 %). Pevnou horní hranici pro roční odvody z mezd na sociální pojištění by uvítala více než polovina (57 %) ředitelek a ředitelů. Na sousedním Slovensku se toto opatření přitom vůbec neřadí mezi prvních pět.

„Výsledky v Česku potvrzují, že tuzemské společnosti vnímají daňové zatížení mzdových nákladů jako výrazné břemeno. Pokud bychom měli přání firem shrnout jedním slovem, byla by to stabilita. Největším daňovým nepřítelem byznysu jsou opakované legislativní změny a měnící se přístup finanční správy,“ komentuje analýzu Petr Toman, partner, KPMG Česká republika.

Finanční úřady a problémy

Snížení DPH by podle průzkumu uvítalo 49 % top manažerek a manažerů. Téměř polovina oslovených (45 %) by pak uvítala zvýšení daňových pobídek na činnost v oblasti výzkumu a vývoje.

„Větší daňovou podporu výzkumu a vývoje by ocenilo více respondentů než v minulém roce. Zdá se, že manažeři si uvědomují nástup průmyslu 4.0 a uvítali by vstřícnější přístup k podpoře vývoje ze strany státu. I nadále ale za největší problém označují komplikovaná pravidla pro stanovení odečitatelné položky a přístup některých finančních úřadů při jejím prověřování,“ doplňuje Jan Linhart, partner, KPMG Česká republika.

Do průzkumu Puls ekonomiky se v září zapojilo celkem 667 vysoce postavených manažerů a manažerek z osmi zemí střední a východní Evropy. Českou republiku zastupovalo 266 respondentů převážně z řad majitelů firem, generálních ředitelů a finančních ředitelů.


Populární na fóru

Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Dobrý den, souhlasím s Darsi... Já se zajímala o pronájem v Avionu a tam mě byla nabídnutá cena 61000 Kč za 52 m2. Nakonec jsem to teda nevzala, protože bysme to...

3 komentář(e)
posledni 14.10.2018
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017