Tip na zaměstnance za 15 000

Na jednoho uchazeče o zaměstnání aktuálně připadají v Česku 3 pracovní místa.
Pátek
02.02.2018
Výrobní segment bojuje s kritickým nedostatkem pracovníků. Zaměstnance si hýčká navyšováním mezd, náborovými příspěvky, i balíčky nefinančních benefitů.
 

„Firmy z výrobního segmentu musí o lidi doslova zabojovat, a to ať už zajímavými finančními odměnami, anebo nadstandardními a dříve zcela nevídanými výhodami,“ říká Jitka Součková, marketingová manažerka společnosti Grafton Recruitment s tím, že výrobní segment není zdaleka jediný, kdo si své lidi touto formou hýčká. Je ovšem v šíři nabídky výhod rozhodně nejdál.

Za doporučení nového zaměstnance dnes celá řada výrobních firem vyplácí stávajícím pracovníkům příspěvky, které dosahují až na úroveň 15 000 Kč. Noví zaměstnanci zase ve valné většině případů dostávají příspěvky náborové, které se u dělnických pozic pohybují kolem 10 000 Kč, u kvalifikovanějších pak kolem 20 000 Kč. Každý měsíc se také v některých výrobních závodech losuje o peněžité výhry, které dosahují až 100 000 Kč.

Dojíždění a bydlení, nutriční poradci i tetičky

Zaměstnanci výrobních firem také často dostávají příspěvky na dojíždění do práce anebo příspěvky na bydlení. Není přitom neobvyklé, že příspěvek na bydlení dosahuje až ke 100 % nákladů. Čím dál více výrobních firem také otevírá firemní školky. Jsou i takové, které je mají otevřeno 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Děti pak školky navštěvují dle směn svých rodičů.

Tím ale podpora rodin s dětmi nekončí, některé firmy nabízejí i službu Tetička, v rámci níž certifikované chůvy děti hlídají, vyzvedávají ze školy anebo třeba vodí do kroužků. V tomto případě si obvykle zaměstnanci hradí 50 % nákladů, i tak jde však o velmi vítaný benefit.

Velkou pozornost věnují výrobní firmy i zdraví svých zaměstnanců. Vedle klasických, zdarma poskytovaných sportovních aktivit, jako je bruslení, plavání, fitness či masáže, se objevují i služby nutričních poradců. Některé firmy zavádí pro své dělníky i fitness čtvrthodinky v průběhu pracovní doby, aby tím eliminovaly bolesti v zádech svých lidí.

„Nejvíce na trhu ve výrobním segmentu chybí operátoři výroby, svářeči, seřizovači, obráběči, konstruktéři, elektromechanici a elektroinženýři,“ vysvětluje Jitka Součková a dodává: „Protože se v tomto segmentu letos očekává zhruba 10% růst volných pozic, dá se předpokládat, že boj firem o lidi ještě zintenzivní.“


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017