Amazon je nejdražší značkou

Google je šampionem pokud jde o služby spojené s vyhledáváním na internetu, technologií cloud a mobilními operačními systémy, ale podobně jako Apple se zaměřuje pouze na určité sektory, které mu brání v tom, aby využil svůj plný potenciál.
Úterý
06.02.2018
Nejcennější značkou světa je aktuálně americký Amazon s hodnotou 150 miliard amerických dolarů. Až za ním zůstaly technologičtí giganti Apple a Google.
 

Prvních 5 míst v aktuálním žebříčku vůbec poprvé patří výhradně společnostem, které se specializují na moderní technologie a internet. Na špici se pomalu dotahují čínské firmy, mezi 500 nejdražších globálních značek se naopak nedostala ani letos jediná ze střední či východní Evropy. Výsledky každoroční studie Brand Finance Global 500 pro letošní rok jasně ukazují na vzestup e-commerce, stejně jako nástup levnějších konkurentů dosavadní globální jedničky v prodeji elektroniky Applu, či přetrvávající tuhý boj postkomunistických zemí se silnější západní konkurencí.

Hodnota vítězného Amazonu se zvýšila o 42% meziročně na 150,8 miliardy USD. Od pokorných počátků v podobě online knihkupectví se společnost Jeffa Bezose stala postupem let největším internetovým obchodem na světě jak výší tržního kapitalitálu, tak ročními příjmy. Amazon již není jen online prodejce, ale také poskytovatel cloudové infrastruktury a výrobce elektroniky, působí také v hudebním průmyslu a video streamingu, a spekuluje se o jeho plánovaném vstupu na trh s bankovními produkty. Bezos se navíc loni stal nejbohatším mužem světa, když z trůnu sesadil zakladatele Microsoftu Billa Gatese.

Nezastavitelná síla Jeffa Bezose

"Jeff Bezos kdysi řekl, že ’značky jsou v online světě ještě důležitější v než v tom fyzickém’. Pro svoji firmu zvolil proto název Amazon, který odkazuje na největší a nejsilnější řeku na světě. Po 23 letech existence značka Amazon představuje stále nezastavitelnou sílu. Její síla a hodnota jí dává možnost neustále se rozšiřovat do nových sektorů a geografických oblastí. Všechno naznačuje tomu, že její růst bude neustále pokračovat a zrychlovat," uvedl ke studii generální ředitel společnosti Brand Finance David Haigh.

Pořadí nejhodnotnějších značek ovlivnil rychlý růst trhu s elektronikou, a čínských značek jako Huawei, země EU zůstaly naopak pozadu poté, co podle studie zažily nedávno první recesi za dobu své existence. V blízké budoucnosti se má tato situace nicméně změnit. Stejně tak studie ale předpokládá růst celosvětového podílu hodnotných značek původem z Číny, která se loni cíleně soustředila na strategický rozvoj domácích firem v mnoha odvětvích. Slibné jsou především čínské společnosti State Grid, Wuliangy, Tencent, Huawei, Ping An, a další. Nejstabilnější značkou světa je podle studie Brand Finance nyní společnost Disney.

Blížící se konec luxusu od Applu

Ačkoli Apple obhájil loňské 2. místo, jeho hodnota se opět snížila na 146,3 miliardy USD (meziročně o 27 %), a budoucnost značky vypadá poměrně ponuře. Prodej vlajkové lodi značky v podobě iPhonu X dosáhl na pouhých 29 milionů telefonů, a předpokládá se, že jeho výroba bude ještě v tomto roce ukončena. Vysoká cena odrazuje spoustu zákazníků, kteří raději volí levnější modely smartphonů od konkurence. Luxusní produkty Applu podle závěrů studie již nebudou zárukou úspěchu, ale naopak mohou způsobit ztrátu potenciálu značky do budoucna.

Společnost Google klesla z první pozice na třetí poté, co loni zaznamenala relativně pomalý nárůst hodnoty o 10 % na 120,9 miliardy USD. Online reklamy Googlu nicméně generovaly větší návštěvnost než se očekávalo, počet placených kliků vzrostl ve třetím čtvrtletí roku 2017 o 47 %, což zvýšilo celkové tržby značky. Investice Googlu do samoobslužných vozů a mobilních telefonů ale nedosahují úrovně nových podnikatelských aktivit společnosti Amazon. Nicméně loňská akvizice velké části týmu HTC Smartphone za 1,1 miliardy dolarů může naznačovat podle studie začátek rozsáhlejšího růstu Googlu v následujících měsících.


Populární na fóru

Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Dobrý den, souhlasím s Darsi... Já se zajímala o pronájem v Avionu a tam mě byla nabídnutá cena 61000 Kč za 52 m2. Nakonec jsem to teda nevzala, protože bysme to...

3 komentář(e)
posledni 14.10.2018
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017