Facebook cílí na malé firmy
Facebook chce podnikatelům usnadnit přeshraniční i celosvětové obchodování a zbavit perspektivní firmy obav z přílišné náročnosti vstupu na nové trhy. To považuje za překážku pro nastartování exportu do nového teritoria 37 % českých firem, jak ukázal průzkum Facebooku, Světové banky a OECD. Facebook proto chce využít své obrovské základny uživatelů a jejich propojení s podniky na sociální síti.
Na celém světě je přes Facebook propojeno s malým podnikem v zahraničí více než 1,2 miliardy lidí. V samotné ČR je přes Facebook spojeno alespoň s jedním malým či středním podnikem v cizí zemi 69 % uživatelů. Vedou Slovensko, USA, Německo, Velká Británie a Itálie. Zajímavý je také fakt, že s podniky z České republiky je propojeno 51,7 milionů lidí z celého světa.
Nové funkce
Facebook se nyní snaží tato čísla přetavit ve vytvoření nového obchodního kanálu pro malé a střední firmy. Zavedl proto nové funkce. První z nich je dynamická optimalizace jazyků. Firmy nyní mohou umístit do jedné reklamy více jazyků a Facebook danému uživateli zobrazí odpovídající jazyk. Druhou funkcí je vytvoření podobných okruhů uživatelů z několika zemí.
Další novinkou je také přeshraniční vyhledávání obchodních vhledů, takzvané FBIQ. Poskytuje srovnávací údaje o zemích na základě výkonů minulých kampaní v platformách Facebook, Instagram a Audience Network. Podpora exportních ambicí malých firem by měla Facebooku přinést výrazné zvýšení inzerce od podniků při oslovování nových zákazníků.
Aby se firmy naučily všechny nástroje využívat, připravil pro ně Facebook vzdělávací kampaň. V rámci výukového portálu Blueprint spustil e-learningový kurz „Expandujte s Facebookem do světa“, který podnikům umožní dozvědět se více o tom, jak ze své značky udělat značku globální.
PŘEČTI ČLÁNKY
Do finále soutěže postoupilo z konkurence 1975 semifinalistek. Novou kategorii Cena pro nejzajímavější franšízu vyhrál franšízový koncept Refresh Bistro.
Projekt představující největší a neúspěšnější české firmy letos po sedmé rozdával ceny. Vítězové vzešli z konkurence 1356 nominovaných.
Zaměstnáváte „dohodáře“ anebo třeba máte práci organizovanou formou směn? Přečtěte si, co nového přináší novela zákoníku práce. Připravte se na platnost nařízení včas.
Unikátní produkty a služby jsou obchodním hitem. Jsou však i případy, kdy na nich můžete prodělat. Jak se stát v tomto ohledu úspěšnými?
Projekt Ocenění Českých Podnikatelek prozradí již pošestnácté jména úspěšných podnikatelek, kterým se daří rozvíjet své firmy.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI