Jak v prodejně obstát v souboji s e-shopy?

Kamenná prodejna vs. internet
Kamenná prodejna vs. internet / Pořizování zboží prostřednictvím kamenných prodejen rozhodně neztrácí na popularitě. Zejména u komodit a produktů, které si chtějí zákazníci vyzkoušet a osahat, nebo kde potřebují či si chtějí nechat poradit. Stejně tak rádi zavítají do obchodů, které nabízejí zážitek, mají příjemnou obsluhu nebo jsou svým způsobem jedinečné.
Pondělí
10.09.2018
Stále více zákazníků nakupuje v internetových obchodech, kamenné obchody tak musí bojovat proti své novodobé konkurenci. Aby je nezničila, musí si dát pozor na následující tři rizika.
 

1. Nedostatečná identifikace zákazníka

I přes růst internetového nakupování je pozice kamenných prodejen pořád silná. To dokazují například stále přibývající a rozrůstající se nákupní centra. Každý se při nákupech určitě opakovaně setkal se situací, kdy mu prodavač nabízel zákaznickou či věrnostní kartičku. Důvodů je několik, tím hlavním je pak snaha identifikovat svého věrného zákazníka a mít na něj kontakt. E-shopy to mají jednodušší, jakmile u nich zákazník nakoupí, mají jeho jméno, e-mail, místo bydliště či sídla firmy. Ale existují i řešení pro kamenné prodejny, a to nejenom zákaznické a věrnostní karty.   

V poslední době sledujeme nárůst poptávky po řešeních zajišťujících identifikaci zákazníka, aby je obchod nejen poznal, ale mohl s těmito informacemi dále pracovat. A to nejen pro řešení nabídek na míru, ale také pro spotřebitelské soutěže sloužící k udržení zákazníků, motivaci k dalším nákupům a posilování věrnosti," prozrazuje Jan Hřebabecký, zakladatel společnosti Rondo.cz, která se specializuje na podobná řešení pro retailové společnosti.      

2. Nulová podpora prodeje přes internet

Dalším rizikem je častá domněnka obchodníků, že se bez internetu v kamenném obchodě zcela obejdou. Nebo že stačí jenom „mít" nějakou webovou stránku či Facebookovou stránku. I zákazníci, kteří preferují nákupy v kamenných prodejnách uvítají informace o novinkách, speciálních akcích či chtějí být se svými oblíbenými značkami v online kontaktu. Moderním obchodním řešením je omnichannel, možnost nakoupit jak v kamenné prodejně, tak online.

Nutným trendem současnosti pro celý segment retailu je přechod do plnohodnotného omnichannel byznysu. Dnešní zákazník totiž neřeší, zda se pohybuje v online shopu, mobilní aplikaci či stojí v kamenném obchodě. Očekává, že bude mít možnost volby a dostane konzistentní informaci přes všechny kanály," říká Ondřej Dědina, ředitel společnosti Mibcon. Řešením může být podle něho i možnost si objednat zboží přes web. Vyplatí se také investovat do internetové prezentace či prezentace na sociálních sítích.

3. Neochota investovat do personálu 
  
Mnoho společností a institucí se potýká s nedostatkem kvalitních pracovníků i s chybějící pracovní silou obecně. Je proto nezbytné, aby si i obchodníci uvědomili, že kvalitního zaměstnance je potřeba adekvátně zaplatit nebo mu poskytnout zajímavé benefity. A ty stávající neustále proškolovat a rozvíjet jejich znalosti a dovednosti. Platí to jak u samotného vedení firmy, tak třeba u vedoucích jednotlivých prodejen či řadového personálu. 

Není žádným tajemstvím, že velké české e-shopy investují do zaměstnanců nemalé peníze a přetahují ty kvalitní právě dalším retailovým prodejcům. Ať již se jedná o protřelé manažery či například nákupčí. „Co se týká oblasti retailu, sledujeme na našem pracovním portále u inzerátů firem zvyšování mezd i přidávání benefitů. Konkurence je velká a firmy si pracovníky předcházejí. Zatím to platí zejména o Praze, ale předpokládáme, že tento trend bude častější i v regionech," prozrazuje Michal Novák z pracovního portálu Profesia.cz   


Populární na fóru

Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Dobrý den, souhlasím s Darsi... Já se zajímala o pronájem v Avionu a tam mě byla nabídnutá cena 61000 Kč za 52 m2. Nakonec jsem to teda nevzala, protože bysme to...

3 komentář(e)
posledni 14.10.2018
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017