Podnikání nebo zaměstnání?

Úterý
30.03.2010
Statistiky ukazují nebývalý nárůst nových firem, odborníci říkají, že je nejvhodnější doba založit firmu. Po krizi nastane růst, úspory lze zhodnotit rozumným podnikáním.
 

Krize donutila majitele firem přehodnotit výdaje, zamyslet se nad úsporami a efektivněji využívat lidské zdroje. Donutila celý svět „uklidit“ a s jistou pokorou opečovávat svou firmu. Ať je malá nebo velká.

I to může být důvodem, proč je takový nárůst podnikatelských subjektů. Řada firem přestala přijímat zaměstnance, hodně firem část propustilo, jiné se zbavili těch špatných, trh práce se vyčistil a služby se začali „outsourcingovat“. Mnozí pracovníci zůstali na svých místech, ale nikoli jako zaměstnanci, ale dodavatelé služeb. O tom co je a co není tzv. „švarcsystém“ můžeme diskutovat a všichni víme, že je a zřejmě i bude. Zúčastnění si musí vyhodnotit, jestli se jim to vyplatí, co udělají, až budou dlouhodobě nemocní, jestli budou mít slušný důchod atd. Časté odpovědi jsou – bojím se, že přijdu o práci úplně, je mi přes padesát a nic jiného neumím…

Nabízí se i lepší varianta, jak se stát podnikatelem, s daleko menším rizikem – a tou je franšíza. Pokud nemáte vlastní nápad, který by v dnešní době, kdy skoro všechno existuje byl skutečně vynikajícím, máte mnoho možností, do čeho se pustit. Výběr vhodných franšíz je veliký a stále přibývají nové, stačí si vybrat obor. Většina firem poskytujících franšízu pracuje velmi profesionálně a odevzdá zájemci téměř na klíč vše co potřebuje, pomůže mu s ekonomickými propočty, posoudí podnikatelský záměr v souvislosti s danou lokalitou, finančními možnostmi, nastavením člověka atd.

„Z dobrých zaměstnanců se stávají skvělí franšízanti, protože jsou zvyklí dodržovat daná pravidla, mají o práci zájem, baví je. Výhodou pro ně je, že rizika nejsou tak vysoká jako u samostatného podnikání, vždy je k dispozici pomoc franšízora," říká Miroslav Kubricht, obchodní manažer pro Českou a Slovenskou republiku pro značku Levi´s. "Připojit se ke známé značce, mít reklamu, marketing a poradce je pro začínajícího podnikatele skutečně klíčové, dodává Miroslav Kubricht. Právě teď je čas na změnu.

Outsourcing (angl. out, vně, a source, zdroj) znamená, že firma vyčlení různé podpůrné a vedlejší činnosti a svěří je smluvně jiné společnosti čili subkontraktorovi, specializovanému na příslušnou činnost. Je to tedy druh dělby práce, činnost však není zajišťována vlastními zaměstnanci firmy, nýbrž na základě smlouvy. Typicky se jedná o činnosti jako je úklid, údržba, doprava nebo správa počítačů (IT). Outsourcing se považuje za obchodní rozhodnutí, které má vést ke snížení nákladů a (nebo) k soustředění na hlavní činnosti firmy, a to v zájmu její konkurenceschopnosti.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017