Tradice a spolupráce
Objektem zájmu pro tento franšízový koncept původem z Francie tak jsou města s 20 až 30 tisíci obyvatel. V nich by měly najít místa menší obchody s velikostí do 30 m2. Příležitost se však nabízí i podnikatelům v krajských městech, kde již pobočky Yves Rocher má, a to na místech s vysokým pohybem lidí. „Růst chceme jak v u nás, tak i na Slovensku. U našich východních sousedů vnímáme, že prostor pro rozvoj je zde větší vzhledem ke kratší historii značky na tamním trhu a menšímu počtu obchodů oproti České republice,“ prozrazuje Miroslav Kubricht, Managing Director Yves Rocher pro ČR a SR.
Značka zájemcům o franšízovou licenci nabízí dva typy spolupráce a jak vedení sítě uvádí, oba dva jsou pro franšízanty zajímavé. Mohou se buď rozhodnout pro tzv. vázanou franšízu, nebo čistou. V případě vázané franšízy jde o typ spolupráce, kdy je franšízový partner tzv. v podnájmu. Nájemcem prostor jeho obchodu je franšízor. Počáteční investice ve výši cca 1,1 až 1,6 milionu Kč zahrnuje nákup licence a také zboží nutného pro otevření. U čisté franšízy má zájemce obvykle k dispozici vlastní nebytové prostory, případně se mu nabízí vhodný podnájem. K počátečním investicím v tomto případě patří licenční poplatek, stavební úpravy, nákup nábytku a zboží. „Návratnost vložené investice se pohybuje okolo 2 let,“ doplňuje Miroslav Kubricht.
Kosmetických značek je na trhu celá řada, a i další využívají ke svému rozvoji franšízing. Co však hraje do karet Yves Rocher, že se jí daří oslovovat zájemce z řad potenciálních franšízantů, což vedlo až k vybudování sítě čítající 100 obchodů? Jednou z odpovědí na tuto otázku může být tradice a také rodinný příběh, který značka představuje. Svou roli může hrát také společenská odpovědnost, jíž je známá. Jednou z filozofií firmy Yves Rocher je totiž respektovat přírodu a angažovat se pro ni, s čímž se v dnešní době ztotožňuje stále více a více lidí.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Během letošního roku bychom měli otevřít desítky nových prodejen," říká Aleš Urbánek, CEO sítě prodejen drogerie Drogeo.
Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Franšízanti Refan mohou svůj byznys rozjet v nákupním centru i mimo něj. Jaká investice na ně čeká?
Prodej parfémů Refan je příležitost pro rozjetí nového podnikání nebo k rozšíření nabídky toho již fungujícího. Jaké hledá značka franšízanty?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Tradiční český výrobce oken a dveří prodává formou franšíz. Nyní pokrývá dvě třetiny republiky. Kde je šance pro nové partnery?
Máte rádi přesnost a pořádek v číslech? Právě to může být start vašeho nového franšízového podnikání se Synergy Stocktaking.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.